خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر دریاسالار ویلیام اچ. مک‌ریون

تختخوابت را مرتب کن
تختخوابت را مرتب کن

در رابطه با این کتاب و خلاصه آن باید بگوییم من بعد از مطالعه کتاب خلاصه ای از دیگاه خودم نسبت به کتاب را در یک قسمت با ارایه دو پادکست و یک فیلم از سخنرانی دریاسالار ویلیام اچ. مک‌ریون در سایت شخص خودم آورده ام که می توانید با مراجعه به سایت بنده www.hosseinalimohammadi.com پادکست ها و فیلم ها را ملاحظه بفرمائید.

اکنون خلاصه شده کتاب را در اینجا برای شما عزیزان مینویسم .امید است مورد پسند واقع شود.

Make Your Bed by Wiliam H.Mcraven – تختخوابت را مرتب کن اثر دریاسالار ویلیام اچ. مک‌ریون

درباره نویسنده
ویلیام اچ مک ریون، متولد 6 نوامبر 1955، بازنشسته ی نیروی دریایی و نویسنده ای آمریکایی است. مک ریون در سال 1977 از دانشگاه تگزاس در آستین فارغ التحصیل شد. او با بورس تحصیلی به دانشگاه تگزاس در آستین وارد شد ودر نیروهای آموزش افسران نیروی دریایی عضو شد. مک ریون مدرک کارشناسی خود را در رشته ی روزنامه نگاری اخذ کرد. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه نیروی دریایی گرفت و در آن جا به تأسیس برنامه های عملیاتی ویژه پرداخت. او هم اکنون رئیس دانشگاه تگزاس سیستم است و کتابش جزءپرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ بود.

کتاب تختخوابت را مرتب کن شامل ده درس کوتاه است که دریاسالار در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفته است و اساس کتاب را نیز تشکیل می‌دهد. او در هر فصل یک درس را در کنار خاطره‌های دوران آموزش، خدمت و عملیات‌های جنگی به طور خلاصه بیان می‌کند. مک‌ریون در مقدمه کتاب در این باره چنین می‌گوید

1. اگر می‌خوای جهان رو تغییر بدی از تختوابت شروع کن. این کار به من یاد دآوری میکرد که در زندگی و کارم نظم و انظباط دارم و توجه‌ام به جزئیات را از دست نداده ام.

2. تو به‌تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی ، اگر می‌خوای جهان رو تغییر بدی ، کسی رو پیدا کن تا برای پارو زدن بهت کمک کنه. لازم است که همه‌ی ما گروهی از افراد خوب و درست را برای رسیدن به مقصد زندگی در کنار خود داشته باشیم.

3. باید جسارت زیادی داشته باشی ، اگه می‌خوای دنیا رو تغییر بدی با موانع شاخ به شاخ شو. زندگی یک جدال است و همیشه زمینه های شکست وجود دارد. آنها که از شکست می ترسند و از آن فرار می کنند ، هیج وقت نخواهد توانست محدودیتهای خود را کنار بزنند و پتانسیل های درونی خود را کشف کنند.

4. اگر میخواهید دنیا را تغییر دهید در مقابل کوسه ها کوتاه نیایید.

ویلیام اچ -مک ریون
ویلیام اچ -مک ریون

5. در موقعیت درست قرار بگیرید. اگه می‌خوای دنیا رو تغییر بدی بهترینِ خودت در تاریک‌ترین لحظات باش.

6. کار امروز را به فردا نگذارید. کسی را پیدا کنید تا در زندگی به شما کمک کند. به همه احترام بگذارید. بدانید که زندگی همیشه بر وفق مرادتان نیست و گاهی اوقات شکست می‌خورید. ولی ریسک کنید، در مقابله با دشواری قوی باشید، با زورگویی‌ها مقابله کنید، شکست‌خورده‌ها را بالا بکشید و هرگز تسلیم نشوید – اگر این کارها را انجام دهید در این صورت می‌توانید زندگی خود را به شکلی بهتر تغییر دهید… و شاید حتی دنیا را!

7. ارزش کار تیمی : همیشه در زندگی و در نزدیکی‌تان کسی را داشته باشید که به توانایی‌های شما ایمان داشته باشد و برای تو حتی از خودش نیز بگذرد. همه‌ی ما در زندگی لحظات دردناکی را خواهیم داشت پس لازم است همه‌ی ما گروهی از افراد خوب و درست را برای این راه در کنار خودمان داشته باشیم. شما به تنهایی از پس مشکلات زندگی بر نمی‌آیید، پس کسی را پیدا کنید تا زندگی خود را با او تقسیم کنید و به این باور داشته باشید که موفقیت شما در گرو اطرافیان شما است.

8. ارزش انسانها به وسعت قلب های آنهاست.

9. زندگی عادلانه نیست ، به مسیرت ادامه بده ، جلو را نگاه کن . از زندگی شکایت نکنید ، رو

10. به آینده دست از تلاش برندارید . روزگار همیشه آنطور که شما فکر می کنید پیش نمی رود.

11. به همکاران و دوستان خود دلداری دهید . امید قدرتمند ترین نیرو در گیتی است .

12. شکست باعث قویتر شدن شما میشود. اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید ، از سیرک نترسید.

آدرس کوتاه شده پست اصلی : yun.ir/hwj4we

وب سایت:https://www.hosseinalimohammadi.com

کانال تلگرام: @alimohammadihossein

اینستاگرام: alimohammadi_hossein

لینکدین :https://www.linkedin.com/in/alimohammadihossein/

نویسنده مطلب: hossein alimohammadi حسین علی محمدی

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.