معرفی ۵ کتاب کارآفرینی که باید حتما بخوانید!

موفقیت بدون داشتن دانش کافی و استفاده از تجربه دیگر کارآفرینان قبل از شروع کسب و کار امکان پذیر نیست.بهترین راه برای کسب دانش در این حوزه، مطالعه بهترین و پرفروشترینهای کتاب کارآفرینی می‌باشد.کتابهایی که همگی به قلم کارآفرینان موفق نوشته شده اند.

کتابهای کارآفرینی برای کسانی نوشته شده‌اند که قصد راه‌اندازی یک استارت‌اپ را دارند.بیشتر جنبه اموزش و انتقال تجربه را دارند.در این حوزه کتابهای فراوانی نوشته شده اند و در اینجا ۵ تا از محبوبترین و پرفروشترین کتابها را برای شما لیست کرده ایم.

۱-کتاب “نوپای ناب: کارآفرینان امروزی چگونه از نوآوری برای‌ خلق کسب‌وکارهای بسیار موفق استفاده می‌کنند؟”

این کتاب توسط Eric Ries تحت عنوان The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses  نوشته شده است. Ries در کتاب خود یک مدل برای مدیریت چیزی که تا حدودی غیر قابل کنترل است، یعنی‌ همان کسب‌وکار استارتاپی، ارائه می‌دهد. دو مفهوم کلیدی در  افکار Ries، یادگیری و تجربه کردن هستند.

او بر این باور است که یک کارآفرین بر اساس روش مطرح شده در این کتاب می‌تواند یک کسب‌وکار موفق راه اندازد. در ا‌ین کتاب، روش‌های تولید و مدیریت یک کسب‌وکار به‌‌صورت گام‌به‌گام و همراه با مثال‌هایی از شرکت‌های بزرگ ارائه شده است.

۷ مرحله برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی

این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب آمازون در سال ۲۰۱۳ در حوزه کارآفرینی است . اصلی‌ترین دلیل مطرح شدن گسترده کتاب نوپای ناب، کاربردی بودن آن در فضای کارآفرینی است.

کتاب نوپای ناب به شما یاد می دهد که به جای تلف کردن وقت برای ساخت برنامه‌های پیچیده برای کسب‌وکار به تست چشم‌انداز خود به صورت مستمر بپردازید و خود را با شرایط تطبیق دهید.

چه یک فرد با تجربه در زمینه استارتاپ‌ها باشید و چه یک تازه‌کار، هر کارآفرین در تمام پروسه یادگیری خود نیاز دارد تا دانش خود را در تمام سطوح راهبری و مدیریتی افزایش دهد. بنابراین، خواندن این کتاب برای شما مفید است. حتی اگر شما در محیط ‌ استارتاپی نیستید، اما می‌خواهید از ایده‌های مشابه برای مدیریت پروژه جدید، راه‌اندازی محصول یا خدمات جدید استفاده کنید، این کتاب را بخوانید.

این کتاب توسط محمدجواد احمدپور، سید علی فاطمی‌خوراسگانی در انتشارات ستکا در سال ۹۴ به فارسی نیز ترجمه شده است. دانلود نسخه فارسی کتاب نوپای ناب  را می توانید از کتاب‌فروشی‌های آنلاین کلاک  انجام دهید. کلاک، نسخه چاپی کتاب را برای شما ارسال می‌کند و فروشگاه فا‌یل آپادانا، لینک دانلود کتاب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دانلود کتاب نوپای ناب

۲-کتاب “رضایت مندی در کسب‌وکار: یک راه برای سود، اشتیاق و هدف”

این کتاب توسط Tony Hsieh، کارآفرین بزرگ و صاحب فروش آنلاین آمریکا، تحت عنوان Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose نوشته شده است. این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا در سال ۲۰۱۰ شد.

معرفی اپلیکیشن فیدیلیو ،راهنمای کافه و رستوران‌های کشور

در این کتاب، Tony Hsieh، مدیر عامل شرکت Zappos، چشم انداز خود را برای نوع دیگری از فرهنگ سازمانی ارائه می‌دهد. او تجربیات خود در  Zappos براى رسيدن به بيش از يك ميليارد دلار فروش نا‌خالص در كمتر از ده سال و واگذار کردن آن به شرکت آمازون را بیان می‌کند. شما به کمک این کتاب می‌توانید توازن صحيح سود، اشتياق و هدف را در تجارت و زندگى بسنجيد.

این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده، بیان‌ موفقیت‌ها، شکست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب‌وکارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایت‌مندی درونی و بیرونی ارائه می‌نماید؛ برای هر کارآفرین، فعالین حوزه تجارت و کسب‌وکار و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌شود.

نسخه فارسی این کتاب توسط فاطمه علی‌بابایی در انتشارات فرهنگ و تمدن به چاپ رسیده است.

دانلود کتاب رضایت مندی در کسب و کار

۳-کتاب “سرسختی در زمینه پول‌آفرینی”

این کتاب توسط Tony Robbins  تحت عنوان Unshakeable: Your Financial Freedom Playbook منتشر شده است. Robbins  در کتاب خود یک روند گام‌به‌گام برای تبدیل امور مالی و دستیابی سریع به اهداف پولی ارائه می‌دهد. اگر برای سرمایه گذاری در ‌کسب‌وکار خود صرفه‌جویی ‌کرده‌اید، این کتاب را بخوانید و با توصیه های عملی Robbins  راه خود را به سمت آزادی مالی تسریع کنید.

۱۰ مرحله برای شروع یک کسب و کار

خواندن این کتاب برای هر کارآفرین مشتاقی که به دنبال یادگیری بیشتر در مورد مدیریت جنبه‌های مالی زندگی‌خود (هم شخصی و هم حرفه‌ای) است یا حتی یک فرد کارآزموده که آرزوی ادامه افزایش مهارت‌هایش را در ذهن می‌پروراند، می‌تواند مفید باشد.

این کتاب کارآفرینی توسط سیما فرجی در انتشارات نسل نواندیش به فارسی نیز ترجمه شده است.

دانلود کتاب سرسختی در زمینه پول آفرینی

۴-کتاب “موج سوم: دیدگاه کارآفرین در آینده”

این کتاب توسط Steve Case تحت عنوان The Third Wave: An Entrepreneur’s Vision of the Future نوشته شده است. Steve Case در کتاب خود یک نقشه راه برای آینده ارائه می‌دهد که می‌تواند به یک کارآفرین در درک تغییرات تکنولوژی که منجر به تغییر در وضعیت اقتصاد و جهان می‌شود، کمک کند.

دانلود کتاب موج سوم

۵-کتاب “کلید را بزن: چگونه زمانی که تغییر سخت است، تغییر ایجاد کنیم؟”

این کتاب را Chip Heath و Dan Heath تحت عنوان Switch: How to Change Things When Change is Hard‌ منتشر کرده‌اند. آن‌ها در کتاب خود بر ا‌ین باورند که ما یک ذهن عقلانی و یک ذهن عاطفی داریم و راز موفقیت برای ایجاد تغییرات موثر در کسب‌وکار این است که هر دو ذهن خود را با هم هماهنگ کنیم‌.

این کتاب توسط میترا معتضد در انتشارات البرز به فارسی نیز ترجمه شده است.

مقالات بیشتر در دیلی‌ویژن را بخوانید

نویسنده مطلب: www.DailyVision.ir

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.