بهترین کتابهای موفقیتی که باید بخوانید

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاولشین نقاش و نویسنده مشهور آمریکایی است که با زبانی ساده، طنز و صمیمی به اصول اصلی تغییرات فردی میپردازد. او در واقع چکیده 4 کتاب خود را در یک اثر گنجانده است. این کتاب از نضر پیکان است و مترجم آن خانم گیتی خوشدل است.

چهار اثر فلورانس اسکاول شین کتابی که در ایران تابه‌حال بیش از 60 بار مورد چاپ قرار گرفته و خوانندگان بسیاری هم داشته است.

کتاب 4 اثر فلورانس اسکاول شین به جرات یکی از معدود کتبی در دنیاست که می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند، سازنده و مؤثر واقع شود. رمان اسکاول شین را می توانیم به عنوان یکی از موفق‌ترین کتبی که درزمینهٔ قانون جذب و موفقیت نوشته شده معرفی کنیم. در سراسر داستان های کتاب چهار اثر فلورانس حتی با شروع در جملات اول، می توان به خوبی متوجه بیان صمیمانه و گیرای این نویسنده آمریکایی شد که این ویژگی را تا آخرین جملات کتاب 4 اثر فلورانس به خوبی حس خواهید کرد.

او در بخشی از کتاب میگوید: اکثر مردم زندگی را پیکار می انگارند اما زندگی پیکار نیست بلکه بازی است. اما بدانید بدون آگاهی از قانون معنویت نمیتوان در این بازی برنده شد. عیسی مسیح آموخت که زندگی بازی بزرگ داد و ستد است زیرا آنچه آدمی بکارد، همان را درو خواهد کرد.

كتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

یكی از خاص ترین كتابهای موفقیت كه در سالهای اخير نه تنها در ایران بلكه در لیست ده كتاب پرفروش دنیا قرا گرفته است، شاهكار ناپلئون هیل یعنی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید است. او كه از 10 سالگی مادرش را از دست داد و روزهای سختی را در كنار پدر بی مسئولیت خود سر كرد،‌ در بزرگسالی تغییر سرنوشت را بدست گرفت و یكی از ماندگارترین نویسنده های حوزه خودیاری شد.

او این اثر را در روزهایی نوشت كه دنیا درگیر جنگ جهانی و ناامیدی بود. در این سالها نوشتن چنین كتابهایی رواج نداشت و او با انتشار آن جان تازه ای به جامعه داد. او جمله معروفی دارد كه می گوید قبل از اینكه جيب هایتان پر از پول باشد،‌باید ذهن ثروتمندی داشته باشید.

در جای دیگری از كتاب به يك راز عجيب ثروتمند شدن اشاره می كند و آن كمك به دیگران و اثری است كه از خود بجای‌می‌گذارید. او اعتقاد دارد اگر بدون منت به مردم كمك كن‍ید نه تنها چیزی را از دست نمی دهید، بلكه بر ثروت شما نیز افزوده می شود. من در حال خواندن اين موضوع ياد آيه ای از قرآن افتادم ” فمن یعمل مثقال ذره خیره يره” اگر كوچكترین خیری به عالم برسانید حساب خواهد شد و نتيجه آنرا خواهید دید. این نگرش بسیار مقدس و مهم است و او اين اصل را یكی از موثر ترین راههای موفقیت می داند.

پس اگر واقعا میخواهید موفق شوید این کتاب را فصل به فصل بخوانید و سعی کنید به چیزهایی که خوانده اید فکر کنید. در این صورت باور داشته باشید که آتشی در دلتان روشن خواهد شد که همه زندگی شما را تحت شعاع خود قرار خواهد داد و مانند میلیون ها آدم دیگر  که با این کتاب متوحول شده اند شما هم متحول خواهید شد.

كتاب پدر پولدار پدر بی پول

رابرت كیوساكی داستان دو پدر را در این كتاب ذكر می كند كه هریك با القاء نگرش خود به فرزندان باعث موفقیت يا عدم موفقیت آنان می شوند. در واقع نویسنده تلاش دارد نقش باورها و تربیت والدین در شكل گیری توانمندی های ما را متذكر شود. او اعتقاد دارد در مدارس به ما گفته می شود درس بخوانيد اما در مورد پول و ثروت حرفي نمی گویند. نتيجه این می شود كه ما در بزرگسالی برای پول كار می كنیم نه اینكه فرصت پیدا كنیم كه پول برای ما كار كند.

این كتاب در سال 2001 یكی از 10 كتاب برتر سال جهان شد و در سالهای گذشته نيز در ایران با استقبال خوبی مواجه شده است. او به پدران و مادران ياد می دهد چگونه دل به تربیت ذهن فرزندان در مدارس نبندند و آنها را برای ورود به جامعه آماده كنند. او میگوید بیشتر افراد همانند موشهایی هستند كه در گردونه در حال چرخش گیر كرده اند و فقط در حال دویدن هستند اما هيچگاه به مقصد نمی رسند.

او مهارت های حسابداری و هوش مالي و ریسك كردن و دوری از تنبلی و غرور را از عوامل موفقیت خود می داند. او بشدت مخالف وام و قرض گرفتن پول است زیرا این عوامل بازهم باعث می شود ما برای پول كار كنیم و نتوانیم به رویاهای خود بپردازيم.

كتاب كيمیاگر

شما را دعوت می کنم به بزرگترین سفر زندگی . سفری که در آن اتفاقات مختلف رقم می خورد تا شما به حکمت زندگی پی ببرید. سانتیاگو جوانی است که با دیدن یک رویا بدنبال یافتن گنجی تا دور دستها می رود تا به آن دست یابد. در این راه با کیمیاگری آشنا می شود که او را در این راه یاری می کند. پائلو نویسنده برزیلی با الهام از داستانهای ایرانی که در مثنوی نوشته شده، این کتاب را نوشته است. داستانها و حوادث تو در تو شما را وارد سیر خود شناس می کند تا دریابید که چگونه طلای درون را پیدا کنید و به گنج واقعی برسید. در صفحات انتهایی کتاب هنگامی که جوان خود را در همان کلیسایی که گوسفندان را رها کرده بود میابد، و در زیر درختی به گنج دست میابد، ناگهان تمام معادلات ما بهم می خورد و گویی در پستوی ذهن خود به حقایق دست یافته ایم.

یکی از جملات ماندگار کتاب که بین جوان و کیمیاگر رد و بدل می شود این است که جوان می پرسد: بزرگترین نیرنگ دنیا چیست؟ و او پاسخ می دهد اینکه اختیار زندگیمان از دستمان خارج شود و از آن پس سرنوشت بر زندگی حاکم شود.

بله ما تمام گنج ها را در اختیار داریم فقط باید آنرا کشف کنیم. وقتی این داستان را می خواندم بیاد این بیت افتادم ” بیرون ز تو نیست هر آنچه در عالم هست،  از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی”.

بسیاری از ما بدنبال کتاب یا فردی هستیم که ما را به سر منزل مقصود برساند اما اگر بتوانیم بر روی توانمدی های خود متمرکز شویم و به شغل خود عشق بورزیم، گنج درونی را پیدا خواهیم کرد. بیاد دارم هنگامی که تایگر وودز که یک از بزرگترین گلف بازان دنیاست، هنگامی که جایزه قهرمانی خود را دریافت می کرد پس از آن به گوشه ای می رفت و بازهم به تمرین خود ادامه می داد. در هر نقطه از زندگی اگر متوقف شویم به رویاهای خود ادامه ندهیم، نمی توانیم مانند سانتیاگو به گنج دست یابیم. اولین قدم را برای سفر زندگی بردارید، بعد خواهید دید کیمیاگران زیادی در سر راه شما قرار می گیرند تا کمکتان کنند.

كتاب اثر مركب

اگر بدنبال کتابی مملو از تمرینات مختلف برای ساختن عادات سازنده هستید این اثر دارن هاردی بهترین انتخاب است. اما اگر بدنبال موفقیت یک شبه هستید، این کتاب را نخوانید زیرا استراتژی نویسنده این است که قدم های کوچک برداریم تا به نتایج بزرگ و دائمی برسیم. دارن هاردی مدیر مجله موفقیت آمریکا و یکی از مشاوران بزرگ تعالی فردی و سازمانی است.

مقدمه کتاب اثر مرکب دارن هاردی:

این کتاب قدرتمند و کاربردی براساس سالها تجربه اثبات شده نوشته شده است و به شما نشان میدهد که چگونه استعداد های خواص تان را در جهت حداکثر استفاده از فرصت های اطرافتان به کار بگیرید اثر مرکب گنجینه ای ارزشمند از ایده هاست که به وسیله این کتاب موفقیت هایی بزرگ به زندگی تان سرازیر میشود.

او در توضیح این کتاب می گوید هنگامی که پیام های اقوا کننده ای یا عنوان پولدار شدن، لاغر شدن سریع، جوان تر شدن، جذاب تر شدن و… را دیدم که روزانه از طریق رسانه های مختلف با آن ذهن ما بمباران می شود، تصمیم گرفتم از طریق فرمول جادویی کار، نظم و تعهد نگرش جدیدی در انسانها بوجود بیاورم.

او فرمول خوش شانسی را به ترتیب زیر بیان می کند:

شانس= آمادگی + نگرش + فرصت + اقدام

او اصرار زیادی به ساختن عادات جدید دارد که در مدت زمان معینی روند زندگی ما را تغییر می دهد. اگر قصد دارید وزن خود را کم کنید کافیست برنامه ای مشخص تدوین کنید و با یک شیب ملایم روزانه کمی از کالری ورودی به بدن را کاهش دهید. خواهید دید در مدت 6 ماه به وزن ایده آل خود دست یافته اید. اما بسیاری از افراد بدلیل عجله در دستیابی به اهداف و تاثیر منفی پیام های بازرگانی، از انجام چنین تغییرات کمی سرباز می زنند و بدنبال یک فرمول جادویی هستند تا وقتی صبح از خواب بیدار شدند، به فرد دیگری تبدیل شده باشند.

او چنین تفکری را رویکرد مایکروویوی و فست فودی میداند و انسانهایی را نام می برد که بدنبال برنده شدن بلیط و یا قرعه کشی هستند تا یک شبه میلیاردر شوند. او تضمین می کند اگر در یک مدت مشخصی کارهای به ظاهر معمولی، غیر جذاب، غیر مهیج را بصورت مداوم انجام دهیم، به موفقیت پایدار دست خواهیم یافت.

كتاب قانون توانگری

خانم کاترین پاندر در این كتاب به دیدی معنوی به معقوله تحول فردی می نگرد. او به بهانه هایی كه افراد برای عدم قبول مسئولیت زندگی خود می آورند اشاره می كند و میگوید بجای بهانه تراشی به ظور مستقیم به سمت آنها حركت كنید.

او قدرت كلام و استفاده از عبارات تاكیدی وتجسم خلاق را كلید ارتباط با نظام كائنات و جهان می داند.

كتاب ثروتمندترین مرد بابل

كتاب با نقل داستانی شروع می شود كه در آن دو نفر به ديدار مرد ثروتمندی كه آركاد نام داشت رفتند و راز ثروت وی را سئوال كردند. اوهم داستان آشنایی خود با فردی را می گوید كه در ازاء نوشتن كتیبه قبول كرد تا راز ثروتمند شدن را به من بیاموزد.

قوانین مالی این كتاب در حدود 8000 سال قدمت دارد و بسیاری از شركت های بيمه، بانك ها و سازمانها از آن استفاده كرده اند. او می گوید یك راز ثروتمند شدن آن است كه بدانیم بخشی از درآمد ما متعلق به خودمان است و نباید كمتر از 0.1 درآمدمان باشد. همچنان كه درخت از دانه اي كوچك بوجود می آيد،‌ ثروت و موفقیت نیز از برداشتن قدم هاي كوچك ماننند پس انداز حاصل می شود.

سه اصل ثروتمند شدن:

اصل اول: اينكه باید با مبلغی كمتر از درآمد خود زندگی كنید

اصل دوم: راهنمایی گرفتن از افراد صاحب علم و تجربه

اصل سوم: به خدمت گرفتن اندوخته خویش

کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ با بیش از نیم میلیون تیراژ در ایران نویسنده دکتر شوارتز یک کتاب تمام عیار است.

کتاب جادوی فکر بزرگ یکی از کتاب هایی است که به صورت مثال محور شما را به سمت موفقیت سوق میدهد. در این کتاب نویسنده برای اینکه چیزی که میگوید را برای شما روشن و شفاف کند به مثال روی می آورد تفکرات دکتر شوارتز، برگرفته از منابع عالی، اصیل و بزرگ‌ترین مغزهای متفکری‌ست که تاکنون بر روی کره زمین زیسته‌اند. وی اعتقاد بر این دارد که موفقیت افراد بیش از آن‌که به میزان هوش آن‌ها بستگی داشته باشد؛ به میزان تفکر آن‌ها بستگی دارد. مانند این سخن از داوود نبی که گفت: «هر کس آن چیزی است که در ضمیر می‌پندارد». یا امرسون که گفت: «مردان بزرگ، کسانی هستند که می‌دانند اندیشه‌ها بر جهان حکم می‌رانند». متفکرانی چون میلتون که در بهشت گمشده، نوشت: «ذهن بر تخت خود نشسته است و می‌تواند در درون خود بهشتی از جهنم و جهنمی از بهشت بسازد» و ادراک‌های محیرالعقولی نظیر شکسپیر که معتقد بود: «چیزی به نام خیر و شر وجود ندارد و این مفاهیم، ساخته‌ی ذهن است». میزان پول در حساب‌های بانکی، میزان خوشحالی و میزان خشنودی از زندگی، به میزان تفکر شخصی بستگی دارد. موفقیت خرجی بر نمی‌دارد، بلکه هر قدم که به پیش برداشته شود؛ بهره‌ای نیز می‌بخشد و به همین خاطر نام کتابش را جادوی فکر بزرگ نهاد.

این کتاب یکی از کتاب هایی است که استاد بزرگ موفقیت و قانون جذب کوین ترودو در دوره آرزوی تو دستور توست به آن اشاره میکند و در آخر سمینار از شاگردان خود میخواهد کتاب جادوی فکر بزرگ را با دقت مطالعه کنند.

کتاب قانون جذب

قانون جذب مایکل لوسیر
قانون جذب مایکل لوسیر

کتاب 10 قانون موفقیت وین دایر

وین دایر  سخنران و نویسنده ی انگیزشی و خود باوری می باشد.اولین کتاب وین دایر  به نام قلمرو اشتباهات با فروش بیش از ۳۵ میلیون نسخه یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ است.او از بدو تولد تا ۱۰ سالگی را در یتیم خانه ای در دیترویت زندگی کرد.او استاد دانشگاه و یکی از برترین اساتید معنویت . وین دایر را سومین انسان معنوی تاثیر گذار در دنیا معرفی کرد.

شما نمی توانید چیزی را که ندارید به دیگران ببخشید . شما نمیتونید به دیگران عشق بورزید وقتی در درونتان این حس عشق و دوست داشتن وجود نداشته باشد.اگر در درونتان نگرانی و عصبانیت و ترس می باشد ،پس همین چیزها را هم در زندگی به دیگران می بخشید.

همه ی ما با هدفی زندگی میکنیم .در طراحی و شکل گیری تک تک ما و همه ی مخلوقات در دنیا حساب کتاب هوشمندانه ای هست و همه ی ما به ان خالق متصل هستیم. در درون شماها کتابی هست که دوست دارید بنویسید. وین دایر در این کتاب امید ر ابه ما باز می گرداند و می گوید تا زمانی که نغمه ای در وجودتان هست، با زندگی وداع نکنید.

او دنیا را دارای نظام هوشمندی می داند که دارای نظم است و بهای هر تلاش و نگرش مثبت را بخوبی جبران می کند. او چند سال قبل از دنیا رفت و بسیاری از طرفداران و خوانندگان خود را اندوهگین ساخت. فردی که با امید سالها با بیماری مهلک خود دست و پنجه نرم می کرد و همواره به آینده امیدوار بود.

او همواره از امید و قدرت پنهان ضمیر ناخودآگاه می گفت و به انسانها توصیه می کرد با مراقبه و ایمان به خداوند می توانند به آرامش محض دست یابند.

كتاب قدرت عادت

در سال 2012 مجله نیویورک تایمز کتابی در زمینه روانشناسی موفقیت با عنوان قدرت عادت معرفی کرد که با خواندن آن می توان عادات جدید ساخت و به نتایج جدیدی رسید. ذهن ما مملو از الگوهایی است که بدلیل تقلید کور کورانه از اطرافیان شکل گرفته است و اکنون مانع تصمیم گیری درست می شود. ما چنان با این الگوهای غلط خو کرده ایم که خود نمی دانیم در چه مواردی ما را از موفقیت باز دارد.

همه‌ی ما رفتار، گفتار و یا فعالیتی را روزانه به طور مکرر انجام می‌دهیم، بعضی از رفتارها و کارها به صورت خودکار و ناخودآگاه در ما نهادینه می‌شود و بعد از مدتی به آن‌ها وابسته ‌می‌شویم، اگر این کارها جزئی از رفتارهای عادی ما محسوب شود، به آن عادت گفته می‌شود. عادت‌ها می‌توانند عادت‌های خوب،‌ بد و یا حتی عادت‌های پنهانی باشند که هیچ‌گاه متوجه آنها نشده‌ایم. اما موضوع مهم این است که عادت‌ها در شکست‌ها و پیروزی‌های ما نقش اساسی دارند. شناخت عادت‌های خوب‌، پروش آن‌ها و شناخت عادت‌های بدی که مانع موفقیت‌های ما می‌شوند، ضروری است. همچنین، تغییر آن‌ها از نکات مهمی است که هر فردی در زندگی باید به آن توجه کند. کتاب قدرت عادت ،کتابی است که در تغییر و درمان عادت‌ها و  چرایی کارهایی که در زندگی و کسب و کار انجام می‌دهیم، به ما کمک می‌کند.

مطالعات نشان میدهد بسیار از عادات را می توان با قدرت اراده تغییر داد. بطور مثال در تحقیقی که در سال 2005 میلادی بر روی ضریب هوشی دانش آموزان صورت پذیرفت مشخص گردید دانش آموزانی که سطح اراده بالاتری نسبت به بقیه بودند از نمرات بهتری برخوردار بوده و در نتیجه در مدارس بهتری قبول می شدند. آنها کمتر غیبت داشتند و کمتر به تماشای تلویزیون می پرداختند.

این تحقیق نشان داد دانش آموزانی که بیشتر پیرو امیال خود بودند و خویشتن داری نداشتند، کمتر به موفقیت دست می یافتند و افرادی که دارای انظباط شخصی و اراده بودند حتی از دانش آموزانی که ضریب هوشی بالاتری داشتند هم موفق تر بودند.

كتاب هفت عادت مردمان موثر

در این کتاب مطالب ارائه شده در سمینار آقای کاوی است که در سال 1992 برگزار گردید و در آن به عادات افراد نابغه و تاثیرگذار پرداخته شد. افرادی که خواهان دستیابی به موفقیت مالی و ارتباطی هستند با انجام این هفت عادت می توانند متمایز تر از دیگران عمل کنند.

او هفت عادت را به شکل زیر ارائه می کند:

عادت اول عامل باشید

عادت دوم ذهنا از پایان شروع کنید

عادت سوم نخست امور نخست را قرار دهدید

عادت چهارم برنده برنده بیندیشید

عادت پنجم نخست گوش فرا دهید

عادت ششم انرژی گروهی جمع کنید

عادت هفتم اره را تیز کنید

كتاب از خوب به عالی

شعار اصلی کتاب این است که خوب دشمن عالی است. او اعتقاد دارد که چرا از خوب به عالی نرسیم؟ چرا افرادی که در وضعیت خوب هستند برای تثبیت وضعیت خود و رسیدن به وضعیت عالی تلاش نمی کنند؟

جیم کالینز از افراد موفق حوزه‌ی تجارت و بازار کار است که در بسیاری از شرکت‌های موفق در دنیا فعالیت کرده است. او تجربه‌های خودش را با استنادهای علمی در کتاب از خوب به عالی، چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌کنند و بعضی‌های دیگر نه مطرح می‌کند. او راه‌کارهایی ارائه می‌کند تا ارزش یک مجموعه از متوسط به عالی‌ ارتقا پیدا کن

کالینز برای بررسی این موضوع تیم 21 نفری تشکیل داد که به مدت 5 سال بر روی روند موفقیت شرکت های بزرگ تمرکز کنند. در این کتاب با عملکرد مدیران موفق کمپانی های بزرگ آشنا می شوید و با مفاهیم مدیریتی نحوه این جهش را در میابید. شرکت ها و مدیران ارشد می توانند از آن بعنوان ابزار استراتژیک استفاده کنند.

ایده‌ال هر تاجر و کارآفرینی یافتن شیوه‌های درستی‌ست تا با به‌کارگیری‌شان، کسب ‌و کار خود را رونق دهد و به رشد مالی برسد. بسیاری از شرکت‌ها در طول چند سال در یک جایگاه باقی می‌مانند و پیشرفت چشم‌گیر و موثری ندارند. هر سازمان در قالب یک مجموعه در مسیر موفقیت و پیشرفت با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود که مستلزم ریسک و در معرض خطر قرار دادن موقعیت کل یا بخشی از مجموعه است. اگر ریسک کردن با تحلیل شرایط و برنامه‌ریزی درست انجام شود، ارزش شرکت و نیروهای سازمان را بالا خواهد برد. تغییر روش‌های پیشین و قدم گذاشتن در راه جدید، مثل لبه‌ی تیغ است؛ گاه به رشدی چشم‌گیر ختم می‌شود و گاهی به سقوط از جایگاه فعلی.

کتاب تو همانی كه می اندیشی

در این کتاب بر قدرت اندیشه بر ذهن، کلام، سلامتی، در تحقق رویاها و… بررسی شده است. هرکس آنچنان است که در دل خود فکر می کند. اندیشه همه هستی انسان را در بر می گیرد. به راستی آدمی همانی است که فکر می کند. پس باور کنید تا ببینید که منش او حاصل جمع تمام اندیشه های اوست.

اگر ذهن آدمی از اندیشه های پلید آلوده باشد، به درد گرفتار آید همانگونه که چرخ از پس گاو نر…

رفتارهای ما شکوفه های اندیشه ما و رنج و لذت، میوه های آن است.انسان هر لحظه در حال انبار کردن و پروراندن میوه های تلخ و شیرین اندیشه است.

کتاب هنر ظریف بی خیالی

این کتاب با عنوان عجیبش به تسکین درد‌ها و رنج‌های شما اهمیتی نمی‌دهد، و دقیقاً برای همین است که صادقانه نوشته شده است. این کتاب، راهنمای شما به سمت عظمت نیست؛ زیرا عظمت، تنها توهم ذهن ماست؛ یک مقصد ساختگی که خود را به دنبال کردن آن متعهد می‌کنیم و وجود خارجی ندارد. در عوض، این کتاب، رنج‌های شما را به ابزار، دردهای شما را به قدرت، و مشکلات‌تان را به مشکلات کمی بهتر تبدیل می‌کند. این همان پیشرفت حقیقی‌ست. این کتاب را به عنوان یک راهنما برای رنج کشیدن بدانید؛ برای این‌که چگونه این کار را بهتر و با مهربانی و تواضع بیشتر انجام دهید. این کتاب درباره‌ی آرام حرکت کردن به‌ رغم بارهای سنگینی که بر دوش می‌کشید، و کنار آمدنِ راحت‌تر با ترس‌ها و خندیدن به اشک‌هایتان است. این کتاب به شما یاد نمی‌دهد که چگونه چیزی را به دست بیاورید و موفق شوید؛ بلکه می‌آموزد که چگونه ببازید و رها کنید. به شما می‌آموزد که چشم‌های خود را ببندید و اعتماد داشته باشید که می‌توانید به پشت بیفتید، و با وجود آن، مشکلی پیش نیاید. به شما می‌آموزد که کمتر اهمیت بدهید و تلاش نکنید.

هنر ظریف بی خیالی به معنی سر سری گرفتن زندگی نیست!

فرهنگ امروز جامعه ها تمرکز شدیدی روی انتظارات مثبت غیر واقعی دارد خوشحال تر باشید ، شاد تر باشید، سالم تر باشید،بهتر از بقیه باشید

و خیلی چیزهای دیگرصبح تخم طلا بگذارید،همسر خود را ببوسید با فرزندان خود خداحافظی کنید و سوار برای هلی کوپتر شخصی خود شوید و به طرف محل کار مجلل خود پرواز کنید!

ضمیر ناخودآگاه شما یک حالت خیلی عجیب دارد که اگر آن را آزاد بگذارید میتواند شما را کاملا دیوانه کند. این بخش اول کتاب بود ولی در ادامه این کتاب و با مطالعه آن شما را به نقطه ای میرساند که اگر این باید هایی که برای خودت ضروری ساختی و جز آزار دادنت سودی برایت ندارد را کنار بگذاری به بخشی میرسیم که اهداف واقعی تو آنجا هستند جایی که میتوانی با تمرکز روی آن نتایج شگفت انگیزی را به دست بیاوری  انسانی خوشبخت و متعالی شوی جایی که تو را به ثروت و یک زندگی عالی میرساند. پس این کتاب خاص را هم میتواند در برنامه مطالعه خود قرار دهید.

علم ثروتمند شدن والاس واتلز

اگر در حوزه موفقیت مالی در زندگی بخواهیم فقط یک کتاب را مطالعه کنیم و همان را الگو قرار دهیم فقط یک پیشنهاد خیلی خوب وجود دارد. کتابی که زندگی سازنده فیلم و مستند راز خانم راندا برن را متحول کرد. نام این کتاب قدیمی علم ثروتمند شدن از والا واتلس است.

مقدمه این کتاب ارزشمند:

این کتاب فلسفه نظری یا مقاله نظری نیست بلکه یک کتاب موفقیت کاربردی و عملی میباشد برای زنان و مردانی که در فشار مالی هستند.

این کتاب همان کلید کامیابی و موفقیتی است که همیشه منتظرش بوده‌اید و زندگی شما را دگرگون خواهد کرد. در هنگام مطالعه‌ این کتاب در نظر داشته باشید که متن آن متعلق به حدود یکصد سال پیش است و بعضی از عبارات آن منسوخ شده‌ است. پس مطالعه آن نیازمند حضور ذهنی و قلبی است. به یاد داشته باشید که قصد مکاشفه‌ی هیجان‌انگیز یک واقعیت را دارید و می‌خواهید اصول بنیادین خلق ثروت و زندگی موفق را فرا بگیرید. پس همان‌طورکه والاس می‌گوید؛ اعتماد و باور کنید، تا آخر کتاب همراه آن بمانید. هر آنچه در زندگی می‌خواهید، در این‌جا منتظر شماست.

كتاب سوپ جوجه برای روح

جك كنفیلد یكی از مربیان توسعه فردی است كه با نوشتن این به شهرت جهانی رسید. او با نوشتن 70 داستان آموزنده به ما كمك میكند تا به برقراری ارتباط با روح و ضمیر ناخودآگاه خود بپردازيم و از مواهب خود بخوبی استفاده كنیم. برخی از داستانها غم انگیز و برخی مسرت بخش هستند اما در هر صورت انسان را به تفکر وا میدارند.

کتاب سوپ جوجه برای روح شامل داستانهای کوتاه جذاب و تأثیرگذاری است که در زمینه روانشناسی (درباره عشق، درباره وظایف پدر و مادری، درباره تعلیم و تربیت، درباره مرگ و رحلت، درباره شیوه نگرش و برخورد، درباره غلبه بر مشکلات و موانع، درباره خرد) نوشته شده است.این داستان ها همچون سوپی است که قاشقی از آن بر می داری فوت می کنی، مزمزه می کنی، می بلعی و صبر می کنی و قاشق بعدی…

او در جایی از كتاب می گوید: ما نمیتوانیم فقط برای خودمان زندگی كنیم، هزاران رشته ما را به همنوعان متصل می كند.

نویسنده مطلب: شکوفه های شادی

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.