معرفی کتاب ۱۰ مقاله که درباره مدیریت خود باید خواند

سلام. یه مدتی بود که داشتم فکر می کردم دید من نسبت به کسب‌وکار همیشه به‌صورت فنی و تکنیکی بوده و مناسب دنیای کسب‌وکار و ارتباط برقرار کردن با مشتری‌ها نیست. در واقع برای جلب نظر مشتری و قانع کردنش برای این که با ما قراردادی رو امضا کنه، توانایی‌ها و مهارت‌های خاصی در صحبت کردن و بقیه رفتارها نیاز هست. تا امروز من این توانایی‌ها رو نداشتم، ولی تصمیم گرفتم که سعی کنم این مشکل رو حل کنم. برای همین کمی تحقیق و متوجه شدم که به این موضوع در حیطه رشته‌های مدیرت پرداخته میشه و در واقع این تخصص کسانی هست که مدیریت می‌خونن. درس‌هایی هم که برای اونا در دانشگاه‌ها ارائه میشه خیلی دوره‌های جالبی هستن. یکی از این درس‌ها رو من در سایت مکتب‌خونه دنبال می‌کردم که عنوانش «اصول مذاکره» بود و توسط آقای «محمدرضا شعبانعلی» در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می‌شد. توصیه می‌کنم که شما هم این دوره رو دنبال کنید.

در این مدت هم دوستی به من مطالعه یک مجموعه کتاب رو پیشنهاد داد که در زمینه مدیریت بودن و من ۳ کتاب از این مجموعه رو تهیه کردم. اولین کتاب از این مجموعه که من مطالعه کردم عنوانش «درباره مدیریت خود» بود که در این پست قصد دارم راجع بهش بنویسم. این کتاب رو «Harvard Business Review» در آمریکا منتشر کرده. در ایران هم آقای «محمد تقی‌زاده مطلق» اون رو ترجمه و «نشر هنوز» هم منتشرش کرده.

در این کتاب ۱۰ مقاله مفید درباره مدیریت خود آورده شده که مناسب مدیر‌های شرکت‌ها، تیم‌ها هست. ولی من معتقدم که دونستن مواردی که در این مقاله‌ها آورده‌شده برای همه (حتی اونایی که مدیر نیستن) مفید هست و مطالعه این کتاب رو به همه توصیه می‌کنم.

در این کتاب به موارد خیلی مفیدی اشاره شده، ولی من قصد دارم چند مورد از اونا رو که خیلی به نظرم مفیدتر اومد رو این‌جا بنویسم.

از این ۱۰ مقاله بیشترشون به این موارد اشاره کرده بودن که برای افزایش بهره‌وری شما و زیردستانتون، شما باید:

  • تغذیه مناسب داشته باشید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • آرامش ذهنی و روحی داشته باشید.
  • هرچند وقت یک‌بار سعی کنید که محیط کاری خود رو خلوت کنید و یا تغییر دهید. (مثلا یک روز کار خودتون رو در محیط دیگه‌ای مثل کافه و یا کتابخونه انجام بدین.)
  • اگر کارمندی با مشکلی پیش شما اومد و سعی کرد با مطرح کردنش بار زمانی برای فکر کردن و حل اون مشکل بر دوش شما بذاره، شما ازش بخواید که برای اون مشکل راه‌حلی پیشنهاد بده در جلسه بعدی با شما بررسیش کنه.
  • زمان خودتون رو مدیریت کنید و به ایمیل‌ها در زمان‌های مشخص پاسخ بدین.

پانوشت(ها):

  • به احتمال خیلی زیاد چند کتاب‌های دیگه‌ای هم که در آینده مطالعه و این‌جا معرفی می‌کنم، در همین زمینه ‌خواهند بود.

منبع:

https://www.barjoueian.com/2018/05/12/hbr-10-must-reads-on-managing-your-self/#more-687

نویسنده مطلب: پیمان برجوییان

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.