کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب محبوب‌ترین رمان جین آستن و یکی از معروف‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات جهان است. قهرمان داستان یکی از جذاب‌ترین قهرمانان در کل ادبیات به حساب می‌آید. در این رمان، بازیگوشی و انضباط، جنب وجوش و خویشتن‌داری، ارزش‌های رمانتیک و فضیلت‌های کلاسیک و بسیاری ویژگی‌های دیگر در تقابل و تعادل قرار گرفته‌اند.

رمان غرور و تعصب (Pride and Prejudice) که داستانی جذاب برای نوجوانان نیز است، ماجرای دختری از طبقۀ متوسط را روایت می‌کند که مردی مغرور و ثروتمند عاشق او می‌شود. آغاز ماجرا اینگونه است که «بینگلی» مردی ثروتمند و خوش سیما، همسایۀ خانوادۀ «بنت» می‌شود. الیزابت دومین دختر خانوادۀ بنت و شخصیت اصلی این داستان است که با مسائل مربوط به رفتار، تربیت، اخلاق، آموزش و پرورش و ازدواج در طبقۀ ثروتمند بریتانیا درگیر می‌شود.خانم بنت که به شدت در صدد پیدا کردن همسری مناسب برای دخترانش است، سعی دارد که توجه آقای بینگلی را جذب نماید. سرانجام در مهمانی آقای بینگلی، این فرصت پیدا می‌شود. در این ضیافت فرد دیگری به نام آقای دارسی نیز شرکت می‌کند که جوانی خودخواه و متعصب است، آشنایی او با الیزابت حوادث بعدی داستان را ایجاد می‌کند.در همان ابتدای ماجرا آقای بینگلی که فردی اجتماعی و خوش مشرب است به دختر بزرگتر آقای بنت، جین، علاقه پیدا می‌کند و همه از این رابطه عاطفی با خبر می‌شوند. در مقابل دارسی مدام با الیزابت که دختری پر انرژی و شوخ طبع است به مشاجره و درگیری می‌پردازد و سرانجام عاشق هم می‌شوند.

جین آستن (Jane Austen) این داستان را سال ۱۷۹۶، در حالیکه تنها ۲۱ سال داشت، نوشت اما تا هجده سال هیچ ناشری حاضر به چاپ آن نبود. بیشتر منتقدان ادبی غرور و تعصب را بهترین اثر او و شاهکاری در ادبیات جهان می‌دانند و خودش آن را «بچه دلبند من» نامیده است. آستن در بستر زندگی خانوادگی و اجتماعی به بررسی و تحلیل انسان‌ها و روابط میان آن‌ها می‌پرداخت و همچون یک روانشناس آن‌ها را موشکافی می‌کرد.

کتاب غرور و تعصب علاقۀ بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرده و همواره در فهرست بهترین رمان‌های جهان قرار داشته است. این داستان یکی از پرطرفدارترین رمان‌های ادبیات انگلستان محسوب می‌شود که بیش از ۲۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده و راه را برای داستان‌های ادبیات مدرن همراه ساخته است. ادامۀ علاقمندی به این کتاب منجر به سازگاری‌های چشمگیر و فراوانی رمان‌ها و داستان‌هایی برگرفته از شخصیت‌های آستن شده است.

و در اخر…..

من وقتی این کتاب رو خواندم خیلی خوشم اومد داستانی مخلوط از غرور و عشق بود به شما توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونید?

موفق باشید?

نویسنده مطلب: Rana

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.