معرفی کتاب سیر عشق نوشته آلن دوباتن

کتاب سیر عشق اگرچه در نگاه اول یک داستان به نظر میرسد اما نویسنده در پایان هر بخش و یا در خلال آن و با لحنی متمایز از داستان، نکته های کلیدی و روانشناسی در رابطه با آن موضوع را بیان می کند. تفکیک بخش های داستان از قسمت های آموزشی آن برایم یک نقطه قوت به حساب می آمد چون می دانستم کجای کتاب قرار است مطلب مهم تری به من انتقال دهد و می توانستم شاخک های دریافت اطلاعاتم را فعال تر کنم (برخلاف کتاب های یالوم که این مباحث در هم تنیده شده اند)

پرسش اصلی کتاب این است که اغلب از زوج های جوان می پرسند که چگونه با هم آشنا شدید، اما هیچ کس به این فکر نمی کند که بعد از ازدواج آنها با چه چالش هایی مواجه شده اند.

آلن دوباتن زندگی دو جوان به نام های ربیع و کرستن را از ابتدای آشنایی تا مراحلی که با یکدیگر دچار اختلافات جدی شده و فراز و نشیب های زیادی را پشت سر می گذارند، به خوبی به تصویر کشیده است. وی با طرح یک مساله سناریوهای متفاوتی که زن و شوهر قصه می توانستند با آن مواجه شوند را نشان داده و به بررسی مزایا و معایب هریک می پردازد. هرچند به علت تفاوت های فرهنگی زیاد شاید بخش هایی از این کتاب برای مخاطب ایرانی قابل لمس و درک نباشد اما تا زمانی که کتاب هایی از این دست به قلم کاربلدان ایرانی نوشته نشده باشد باید به همین آثار ترجمه ای اکتفا کرد.

برشی از کتاب:

کسی که دلخور است شاید یک متر و هشتاد سانتی متر قد داشته باشد و شغلی مربوط به انسان های بالغ داشته باشد، اما پیام حقیقی به شکل ترحم انگیزی پس رونده است: «من در اعماق وجودم هنوز نوزاد هستم و اکنون نیاز دارم که تو پدر یا مادرم باشی. به تو نیاز دارم که دلیل ناخوشی ام را به درستی حدس بزنی. همان طور که وقتی بچه بودم، همان زمان که جوانه های عشق در من روییده شد، اطرافیانم نیازهایم را حدس می زدند.»

نویسنده مطلب: fasadat shrvesh

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.