کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت – Deep Work by Cal Newport

کار عمیق Deep work
کار عمیق Deep work

خلاصه کتاب کار عمیق را در سایت من (که آدرس سایت در پایین صفحه ذکر شده است)می توانید در چهار قسمت مطالعه بفرمائید. که در قسمت چهارم پادکست ها و ویدیوهای مربوط به این کتاب را می توانید ملاحظه فرمائید.

کتاب «کار عمیق» کال نیوپورت، در مجله‌ی وال‌استریت ژورنال در بخش کسب‌وکار، جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است. همچنین در ژانویه ۲۰۱۶ پرفروش‌ترین کتاب حوزه‌ی کسب‌وکار در آمازون شد. بخش بررسی کتاب نیویورک تایمز درباره‌ی این کتاب گفته است که در حوزه‌ی کتاب‌های خودیاری، کار عمیق، کتابی استثنایی است.

درباره نویسنده

کال نیوپورت دارای دکترای علوم کامپیوتر و استاد فعلی دانشگاه جورج‌تاون است. او در واشنگتن زندگی می‌کند و نویسنده نیز هست. نیوپورت وبلاگ عمومی‌ای به‌نام Study Hacks: Decoding Patterns of Success دارد و در آن مطلب می‌نویسد. کتاب کار عمیق پنجمین کتاب او است. جدیدترین کتاب کال نیوپورت که اخیرا به چاپ رسیده است، « مینیمالیسم دیجیتال » نام دارد.

کار عمیق(فصل اول)- کار عمیق ارزشمند است

1. دو نوع جواب برای تحلیل افراد موفق وجود دارد:
یک) تحلیل جزئیات که بر روی ویژگی‌های شخصیتی و تاکتیک‌هایی که بر پیشرفت این نوع افراد کمک می کند تمرکز می کند.
دو) نوع دوم پاسخها در رده کلیات قرار دارند و کمتر بر روی افراد و بیشتر بر روی کارهای آنها متمرکز است. اگر چه نوع پاسخهای این پرسش اساسی،حیاتی هستند، اما پاسخ هایی که کلیات را در نظر می‌گیرند بیشتر به بحث ما مربوط می‌شود چرا که اقتصاد فعلی ما، به چنین چیزی پاداش می‌دهد.

2. بر اساس پاسخ دوم: در دنیای امروز و آینده ما، کسانی جایگاهی دارند که یا دارای مهارت تخصصی بسیار بالایی هستند یا اینکه بتوانند با ماشین های پیچیده کار بکنند و مهارت‌های خود را با آنها تطبیق دهند.در دنیا فعلی دیگر نیازی به حضور افراد در دفتر کار کارفرماها نیست، افرادی با مهارت های مورد نیاز شما در گروه دوم، در همه جای دنیا در دسترس شما خواهند بود و در پروژه شما همکاری خواهند داشت و دیگر تمام.

3. مالکان: آخرین گروهی که در اقتصاد جدید ما پیشرفت خواهند کرد، شامل افرادی می شود که سرمایه لازم را برای سرمایه‌گذاری در تکنولوژی های جدید در اختیار دارند. تکنولوژی‌هایی که این بازسازی بزرگ را در دنیا هدایت می‌کنند.
نظریه چانه‌زنی که به عنوان عنصر کلیدی در تفکر اقتصادی مرسوم است، ادعا می‌کند در زمانی که پول ترکیبی از سرمایه‌گذاری و نیروی کار ساخته می‌شود، پاداش ها تقریباً متناسب با ورودیها باز می گردد. تکنولوژی دیجیتال نیاز به کارگر در بسیاری از موارد را کاهش می‌دهد و سهم بازگشت منافع برای کسانی که مالکیت ماشین های هوشمند را در اختیار دارند افزایش می‌دهد. در اقتصاد امروز هر سرمایه‌گذار خطرپذیری می‌تواند در اینستاگرام که ۱۳ کارمند دارد سرمایه‌گذاری کند که با قیمت یک میلیارد دلار به فروش رسید.

4. در اقتصاد جدید سه گروه مزایای خاص خواهند داشت. 1) کسانی که به خوبی و خلاقانه می‌توانند با ماشین های هوشمند کار کنند. 2) کسانی که در کاری که انجام می دهند بهترین هستند. 3) کسانی که به سرمایه دسترسی دارند. چطور می توانیم به این گروهها بپیوندیم؟ چطور در اقتصاد جدید به یک برند تبدیل شویم؟

5. راز قرار گرفتن در این گروه‌ها دو توانایی اصلی زیر است. یک ) توانایی سریع ماهر شدن در کارهای سخت. دو) توانایی تولید در سطح ممتاز هم از نظر کیفیت و هم از نظر سرعت. در مورد اول، اگر نخواهید یاد بگیرید نخواهید توانست پیشرفت کنید. در مورد دوم، اگر تولید نکنید پیشرفت نخواهید کرد مهم نیست چقدر ماهر یا با استعداد هستید.

6. این تولید گاهی محتواست، گاهی ارائه ایده و گاهی طراحی. گاهی هم خلق یک محصول فیزیکی. چگونه می توان این توانایی اصلی را پرورش داد؟ دو توانایی اصلی اشاره شده در بالا به توانایی شما برای انجام کار عمیق بستگی دارد اگر در این حمایت پایه ای تسلط پیدا نکرده اید برای یادگیری مطالب سخت یا تولید در سطح ممتاز دچار مشکل خواهید شد. وابستگی این توانایی‌ها به کار عمیق به سرعت آشکار نمی شود. این موضوع نیاز به نگاه دقیق به علم یادگیری، تمرکز و بهره برداری دارد.

کال نیوپورت - کار عمیق
کال نیوپورت – کار عمیق

. در کتاب زندگی عقلانی به این جمله اشاره شده است که، نابغه ها فقط وقتی عملکرد عالی داشته اند که تمام توانایی خود را به موضوعی اختصاص می دادند که تصمیم داشتند خودشان را در آن نشان دهند. برای عمل کردن این موضوع نیاز است که تمرینی داشته باشید که اجزای آن عبارتند از: 1) توجه تان به شدت به مهارت خاصی که تلاش می کنید در آن بهتر شوید یا دیده اید که سعی در تسلط آن دارید متمرکز شده است. شما بازخورد دریافت می کنید، بنابراین می توانید روش خود را اصلاح کنید تا توجه تان را دقیقاً در جایی حفظ کنید که کارآمدتر است. پراکنده کردن توجه تقریباً متضاد با توجه متمرکز مورد نیاز برای تمرین سنجیده است. کی اندرسن اریکون تمرین سنجیده را عامل اصلی موفقیت افراد بسیار موفق می‌داند. یادگیری نیاز به تمرکز شدید دارد. یادگیری کارکرد کار عمیق است. اگر به راحتی می توانید کار عمیق انجام دهید به راحتی خواهید توانست بر سیستم های پیچیده و مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت در اقتصاد تسلط پیدا کنید.
آدام گرانت معتقد است که دسته بندی کردن کارهای فکری دشوار، اما مهم در دوره‌های طولانی و بدون وقفه، راه حل قضیه است. فرمول آدام گرانت این است: زمان صرف شده (ضرب در) شدت تمرکز (مساوی) تولید با کیفیت بالا. وقتی همزمان با انجام یک کار، کارهای دیگر همانند باز کردن شبکه های اجتماعی را انجام می دهید همزمان تعداد زیادی مدار عصبی فعال می شود و جداسازی گروهی از نورون هایی که واقعاً می‌خواهید تقویت کنید اتفاق نمی‌افتد مگر به صورت تصادفی.

8. تحقیق توسط سوفی لیروی نشان می‌دهد که وقتی از وظیفه الف به سراغ انجام وظیفه ب می روید توجه تان بلافاصله از شما پیروی نمی‌کند. پس مانده ای از توجهتان در کار قبلی می ماند. بخصوص اگر قبل از این تغییر، کارتان در وظیفه الف بدون محدودیت و با شدت توجه کمتری باشد این پس مانده بیشتر خواهد بود. اما حتی اگر قبل از ترک وظیفه الف، آن را تمام کنید باز هم مدتی توجه تان بین این دو کار تقسیم می‌شود. در واقع افزایش تمرکز به یک کار و میزان زمان لازم برای آن، بهره وری لازم از آن کار را افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر نوع کاری که عملکرد شما را بهینه می کند کار عمیق است. اگر عمیق بودن به مدت طولانی برایتان راحت نباشد دشوار خواهد بود که عملکرد تان را به سطح بالایی از کیفیت و کمیت برسانید که برای پیشرفت حرفه‌ای ضروری است.

9. کار عمیق شما مهارت با ارزشی در اقتصاد ما نیست و ممکن است بدون این توانایی کارها به خوبی انجام شود. اما موقعیت‌هایی که انجام کار عمیق به خوبی قابل توجه باشد به طور فزاینده‌ای کمیاب هستند.

10. نظریه چانه زنی در اقتصاد: 1) اقتصاد قدیم= سرمایه‌گذاری+ کارگر 2) اقتصاد جدید(فقط سرمایه گذاری) . در تفکر اقتصادی جدید، رشته بی‌سابقه فناوری موجب تجدید ساختاری عظیم خواهد شد.

ادامه در لینک پایین:

آدرس کوتاه شده : yun.ir/gqr1ub

وب سایت :https://www.hosseinalimohammadi.com

کانال تلگرام : @alimohammadihossein

اینستاگرام : alimohammadi_hossein

لینکدین :https://www.linkedin.com/in/alimohammadihossein/

نویسنده مطلب: hossein alimohammadi حسین علی محمدی

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.