بهترین کتاب ها برای listening و speaking آیلتس و تافل

یکی از چالشی ترین بخش‌های آزمون تافل و آیلتس، Listening و Speaking است و تقریبا تمام متقاضیان این آزمون‌ ها با این موضوع موافق هستند. صحبت با مصحح آیلتس در شرایطی که شما استرس هم دارید یا ضبط صدا در آزمون تافل، کار چندان آسانی نیست، اما می‌توان با تقویت مهارت‌ های خود در این دو بخش، به راحتی این مراحل را نیز پشت سر بگذارید و در این بخش‌ها نمره‌های خوبی دریافت کنید.

بهترین کتاب ها برای listening و speaking آیلتس و تافل
بهترین کتاب ها برای listening و speaking آیلتس و تافل

منابع و کتاب‌هایی برای تقویت مهارت بخش شنیداری و گفتاری در هر دو آزمون وجود دارد که شما می‌توانید با انتخاب یک یا چند تا از آن‌ها کار را شروع کنید و سطح آمادگی خود را بالا ببرید و خیال‌تان از بابت این دو بخش راحت کنید.

شاید یکی از بهترین منابع برای بخش Listening هر کدام از آزمون ‌های تافل یا آیلتس، گوش کردن به اخبار، تماشای فیلم، تماشای ویدیوهای TED، تماشای ویدیوهای یوتیوب با زبان اصلی و امثال آن‌ها باشد که می‌توانید به راحتی به این منابع رایگان دسترسی داشته باشید و از آن‌ها استفاه کنید.

در ادامه کتب و منابعی برای تقویت مهارت Listening برای آزمون آیلتس را خواهیم دید که با توجه به سطح دانش هر فرد می‌توان یکی یا چندتا از آن‌ها را انتخاب کرد و مطالعه نمود.

لیست بهترین منابع و کتاب های listening و speaking آیلتس:

کتاب Listening for IELTS
کتاب Listening for IELTS

کتاب Listening for IELTS

کتاب Listening for IELTS که محصولی از انتشارات معروف کالینز می باشد شما با دوازده درس و بخش مواجه هستید که هر کدام با پرداختن به یک موضوع، سعی در تقویت مهارت شنیداری شما برای آمادگی در آزمون آیلتس را دارد.

این دروس لغات مربوط به هر بخش را در ابتدا برایتان توضیح داده که با آن‌ها آشنا شوید و در انتهای هر درس نیز سوالاتی از همان درس آورده است. شما بعد از خواندن سوالات، جواب‌های آن‌ها را نیز خواهید دید و با نحوه پاسخ‌دهی به سوالات Listening هم آشنا خواهید شد.

این کتاب برای تقویت مهارت Listening آزمون آیلتس جزو پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین منابع داخل کشور و حتی خارج از ایران است که می‌تواند گزینه‌ای بسیار منسب برای کسانی باشد که هنوز شروع به کار کردن روی این مهارت نکرده‌اند و قصد دارند برای این آزمون آماده

کتاب Listening for IELTS
کتاب Listening for IELTS

کتاب Tactics For Listening

شاید این کتاب صرفا برای آزمون آیلتس نباشد، اما منبع بسیار خوبی برای تقویت مهارت Listening است. این منبع قابل اعتماد، یکی از قدیمی‌ ترین کتاب‌های این زمینه است که در اختیار متقاضیان آزمون آیلتس نیز قرار دارد تا با مروری بر این کتاب بتوانند نمره دلخواه خود را در این بخش به دست بیاورند.

هر درس این کتاب با پرداختن به موضوع خاصی، ابتدا لغات هر درس را به شما یاد خواهد داد و بعد از آن به تمرین‌های مربوط به آن موضوع می‌پردازد. در این تمرینات شما با انواع سوال ‌هایی که در بخش Listening ممکن است با آن مواجه شوید، آشنا خواهید شد.

این کتاب قدیمی برای سه سطح از افراد یعنی مبتدی، متوسط و پیشرفته تالیف شده و شما با هر سطحی از دانش زبان انگلیسی در بخش Listening که باشید می‌توانید از دروس این کتاب بهره ببرید. کتابTactics For Listening هنوز هم جزو بهترین منابع آموزشی این مهارت بوده و میلیون‌ ها متقاضی آموختن این مهارت از آن استفاده می‌کنند و به هدف خود رسیده‌اند.

کتاب Skills for the TOEFL iBT Test – Listening & Speaking
کتاب Skills for the TOEFL iBT Test – Listening & Speaking

کتاب Skills for the TOEFL iBT Test – Listening & Speaking

شاید بتوان به صورت کلی کتاب‌های Collins را به عنوان منابعی خوب و کارآمد برای آزمون‌های تافل و آیلتس دانست. این کتاب نیز

برای آزمون تافل در دو جلد تالیف شده است. در جلد اول به دو مهارت Listening و Speaking پرداخته و جلد دوم مربوط به تقویت مهارت‌های Reading و Writing است.

در جلد اول شما با انواع سوالات و نحوه پاسخ‌دهی به آن‌ها در دو بخش Listening و Speaking آزمون تافل آشنا می‌شوید و می‌توانید بعد از تسلط به آزمون‌های این کتاب، مطمئن باشید که نمره مورد نظرتان را در این دو بخش در آزمون اصلی کسب خواهید کرد.

کتاب Listening for IELTS
کتاب Listening for IELTS

کتاب Improve your IELTS listening and speaking skills

در این کتاب شما به صورت یک‌جا هم می‌توانید مهارت Listening خود را تقویت کنید و هم مهارت Speaking را. یکی دیگر از

منابع خوب برای تقویت مهارت‌ های لازم برای شرکت در آزمون آیلتس، کتاب‌ هایSam MacCarter است. این کتاب ‌ها تاثیر بسیار خوبی در زمان کوتاهی بر توانایی و آمادگی متقاضیان داشته است و آن ‌ها توانسته‌اند با مروری بر این کتاب‌ها و بالا بردن مهارت ‌های خود با استفاده از آن‌ها، نمرات خوبی را کسب کنند.

این کتاب که حاوی ده درس در موضوعات مختلف و دسته‌بندی شده است، هم ‌زمان هم روی مهارت ‌های شنیداری شما و هم روی مهارت گفتاری شما کار می‌کند و آن‌ها را تقویت خواهد کرد.

کتاب Improve your IELTS listening and speaking skills با داشتن تمرینات و آزمون ‌های بسیار و مفید، منبع خوبی محسوب می‌شود که علاوه‌بر داشتن این تمرینات و یادگرفتن چگونگی پاسخ‌دهی به سوالات، با آوردن تکنیک ‌هایی در هر صفحه این کتاب، به شما کمک به سزایی برای رسیدن به آمادگی مناسب برای آزمون اصلی آیلتس می‌کند.

نویسنده مطلب: پرنیان صدری

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.