ایده عالی ، مستدام !

  • make it to stick

طوری بساز که بچسبه !
این عنوان اصلی کتاب هست ولی انصافا عنوانی که برای نسخه ی ترجمه شده ش انتخاب شده بی نظیره و از این جهت به مترجمان این کتاب تبریک میگم. من دوران دانشجویی م مدتی کار ترجمه می کردم و خوب میدونم که پیدا کردن لغت معادل مناسب چقدر وقت گیر و سخته !

یک ضرب المثل تو امریکا هست که میگه یک دوجین ایده سی سنت ! و منظورش اینه که ایده داشتن خیلی هم هنر بزرگی نیست ! و هر چی هم ایده داشته باشی مفت نمی ارزه ! پس یک کسب و کار چطور میشه که جون می گیره ؟ رشد میکنه ؟ بالنده می شه و یکهو می پره ؟

چیزی که تو ذهن همه ی ماها هست اینه که همه چیز ایده ست ! ایده ی خوبه که یک کسب و کار عالی را میندازه ! اگه ایده خوب باشه دیگه باقی مسایل حله و همه چیز رو به راهه !

اما ، ، ، اما ، ، ، اما این کتاب یک چیز دیگه میگه ! این کتاب به ما یاد میده که حتی میتونی با یک ایده ی تکراری با ایده ای که قبل توسط یک نفر دیگه اجرا شده ، کسب و کاری بسازی که از نمونه ی قبلی هم بهتر رشد کنه و قوی تر بشه و سهم بیشتر بازار بدست بیاره !

این کتاب ارزشمند البته در تلاش بسیاره که به ما بگه که چیزی که مهمه ایده نیست بلکه نحوه ی اجرای ایده س ! اینکه چطور ایده ت رو شکل بدی و چطور اون رو به مخاطب عرضه کنی !

نویسنده 6 تا نکته ی ناب بیان میکنه که با اجرای اونها از هر ایده ای میشه طلا ساخت . اینها نکاتی هستند که استفاده از اونها ایده رو ماندگار میکنه ! برای اینکه کمی ذهن تون با این کتاب آشنا و درگیر بشه خیلی تیتر وار به این نکات اشاره میکنم :

ساده ش کنید ، تا میتونید شاخ و برگ اضافه رو حذف کنید.

غیر منتظره باشه تا بتونه توجه مخاطب رو جلب کنه !

ملموس باشه و در دنیای واقعی مثال عینی داشته باشه !

داستانی باشه . قصه چاشنی ش کنید.

معتبر باشه ، به چیزی بتونه محکم استناد کنه و خودش هم قابل استناد باشه .

احساسی باشه . احساس مخاطب رو درگیر کنه !

ولی خوب اگر قصد دارید کسب و کاری را ه بندازید حتما کل کتاب رو بخونید چون تو کتاب تمام این نکات رو خیلی شفاف توضیح میده و مثال میاره و همه ی مثال ها رو باز میکنه و با حوصله توضیح میده .

https://virgool.io/d/tokjg2k6dsss/%C2%AB%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%85%C2%BB%D8%B1%D8%A7%D8%A7%D8%B2%D8%B7%D8%A7%D9%82%DA%86%D9%87%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF
https://taaghche.com/book/66260

دانلود و خرید کتاب ایده‌ی عالی مستدام | چیپ هیث | طاقچه
دانلود و خرید کتاب ایده‌ی عالی مستدام | چیپ هیث | طاقچه
کتاب ایده‌ی عالی مستدام نوشته چیپ هیث و دن هیث که با ترجمه سید رامین هاشمی و مجتبی اسدی منتشر شده است به این پرداخته است که کارمند و مدیر در یک سازمان چگونه ایده‌هایش را به شکل ماندگار مطرح کند. درباره کتاب ایده‌ی عالی مستدام…

این کتاب فوق العاده در طاقچه وجود داره . طاقچه یک فروشگاه آنلاین عرضه ی کتاب و محصولات صوتی هست . یک نکته مثبتی که تو طاقچه وجود داره اینه که پادکست های اساتید برتر حوزه های مختلف هم اونجا وجود داره و این به نظرم خیلی ستودنی ست .دیگه اینکه طاقچه اپلیکیشن هم داره و با نصب اون روی موبایل تون می تونید دسترسی به این منبع عظیم خواندنی ها و شنیدنی ها رو برای خودتون آنی کنید.

امیدوارم این کتاب عالی رو بخونید و ازخوندنش منتفع بشین.

نویسنده مطلب: معصومه کرم پور

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.