بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی
بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین نیازهای آموزش زبان انگلیسی، کتاب است. به‌سادگی و پس از سال‌ها آموزش و کسب تجارب مختلف درزمینهٔ آموزش متوجه این موضوع می‌شوید که سه نوع کتاب درسی وجود دارد: خوب، بد و خیلی بد. یک نقل‌قول معروف در این زمینه وجود دارد و آن‌هم این است “یک معامله‌گر خوب هیچ‌وقت ابزار خودش را سرزنش نمی‌کند”

امروزه انواع مختلفی از کتاب‌های درسی وجود دارد که کیفیت آموزشی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و یک معلم نباید به کتاب وابسته باشد، چراکه باعث افت کلاس درسی می‌شود.

در اکثر مؤسسات آموزش زبان انگلیسی، معلمان قدرت انتخاب کتاب برای دانش آموزان را ندارند و این خود مؤسسات هستند که کتاب را انتخاب می‌کنند تا معلم آن‌ها را تدریس کنند. اما اگر شما قدرت انتخاب کتاب برای دانش آموزان خود را دارید یا به تدریس خصوصی زبان انگلیسی مشغول هستند، کتاب‌های زیر جزء بهترین‌ها هستند، پس با تیم نورند در ادامه همراه باشید.

سه کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی
بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

Headway

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هاست واقعاً عالی ست، چون برای دانش‌آموز خیلی آسان و کاربردی توضیح داده‌شده و همچنین این کتاب با موضوعاتی که دارد، می‌تواند در دانش‌آموز هنگام مکالمه اعتمادبه‌نفس ایجاد کند. تمام موضوعات جالب و روزمره که دانش‌آموزان با آن در طول روز با آن سروکار دارند را این کتاب توانسته پوشش دهد.

هر عنوانی که در هر فصل وجود دارد دانش‌آموزان را در هر چهار مهارت با توجه به تمرین‌هایی که وجود دارد آزمایش می‌کند، تمرین‌ها و فعالیت‌ها خسته‌کننده نیستند و اتفاقاً برای ایجاد تعامل بین دانش‌آموز و معلم طراحی‌شده‌اند.

بهترین سطح این کتاب، سطحElementary یا مقدماتی است. سطحی که برای دانش‌آموزان تازه‌کار بسیار مفید است تا بتوانند در مکالمه‌ها تسلط پیدا کنند. رفته‌رفته کتاب، تمام موضوعات ازجمله غذا، لباس و.. را در قالب‌ها مختلف پوشش می‌دهد.

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی
بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

Face2Face

آیا تابه‌حال به کتاب‌های انگلیسی‌زبانی که بیشتر به موضوعات قدیمی پرداخته‌اند نگاه کردید، اگر کتاب را بازکنید قطعاً یک آه ناامیدکننده می‌کشید و از قدیمی بودن موضوعات کتاب ناامید می‌شوید.

اما کتاب‌های درسی face2face شمارا به آینده می‌برند. این کتاب طراحی‌شده برای نوجوانان و جوانانی است که به عصر مدرن علاقه‌مند هستند. این کتاب هم مانند سایر کتاب‌های درسی انگلیسی، دارای موضوعات مختلفی است که هر دو صفحه تغییر می‌کند و دانش آموزان احساس می‌کنند که خیلی سریع در حال یادگیری و پوشش موضوعات کتاب هستند.

این کتاب شامل: کتاب کار، دی‌وی‌دی فایل‌های صوتی تمرین‌های کتاب است. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این کتاب این است که کتاب معلم دارای تمرین‌های ویژه و متفاوت با سایر کتاب‌های معلم است.

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی
بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

Cutting Edge

احتمالاً یکی از بهترین کتاب قرن، سریcutting edge است، کتاب‌هایی که بسیار هوشمندانه گردآوری‌شده‌اند تا بتوانند زبان‌آموزان کلاس را به یادگیری ترغیب کنند. به‌طورکلی این کتاب‌ها دارای موضوعات هیجان‌انگیزی می‌باشند که معلم می‌تواند از آن‌ها در جهت بهبود عملکرد کلاسی و الهام بخشی استفاده کند. گرامرها و ساختارهای زبانی دارای محدوده‌های خاص و قابل‌فهم می‌باشند تا زبان‌آموز بتواند به‌راحتی آن‌ها را فرابگیرد.

این کتاب برای کلاس‌های پرجمعیت بسیار مناسب است، همچنین کتاب دارای تمرینات ارتباطی و چندجانبه زیادی است که برای گروه‌بندی کلاسی بسیار مناسب است. تمرکز این کتاب بر روی زبان انگلیسی بریتانیایی است و تمرینات مربوط به بخشlistening از گفتگوهای روزمره استفاده‌شده است.

کدام بهترین می باشد ؟

همه کتاب‌هایی که در بالا معرفی شدند ویژگی‌های یک کتاب خوب را داشتند و ارزش خرید و یادگیری دارند، بهترین کتاب فقط می‌تواند بر اساس توانایی‌های دانش‌آموزان انتخاب شوند. بهترین راه‌حل برای انتخاب کتاب این است که هر کتاب را تجزیه‌وتحلیل کرد و با نقاط ضعف هر دانش‌آموز مقایسه کنید. معلمین هم باید این نکته را در نظر بگیرند که کدام کتاب برای کلاس مناسب است. اینکه کتاب‌ برای چه رده از کلاسی مناسب است و باید تمامی عوامل مانند؛ سن، جنسیت و… را در نظربگیرید.

مهم نیست چقدر کتاب خشک و بی‌روح است این شما هستید که باید آن را شکل دهید و کاری کنید که کلاس شما تبدیل به کلاسی الهام‌بخش شود و مهارت‌های لازم برای موفقیت را برای دانش‌آموزان به ارمغان بیاورید. امیدواریم این مطلب تیم نورند هم برای شما مفید واقع‌شده باشد و برای آخرین سؤال، کتاب موردنظر شما کدام است؟

نویسنده مطلب: رضا حاجیلو (Reza Hajiloo)

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.