خلاصه کتاب عادات ثروتمندان

کتاب “عادات ثروتمندان” از اون دسته کتاباس که وقتی جلدشو میبینی با خودت میگی اوه اوه از اون قصه‌های زرده که قراره حسابی روی اعصاب بره و الکی انگیزه کاذب بده! روی کتاب این جمله حک شده: “آموزش موفقیت مالی در قرن 21 آموزه‌هایی که فارغ از سن، تحصیلات و سطح مالی شما، کاملا اجرایی‌اند.”

من این کتاب را از نشر نوین سفارش دادم و بیشتر هدفم این بود که ببینم توی این دسته‌بندی چی‌آ مینویسن؟ ولی انصافن وقتی داشتم میخوندم دیدم بعضی نکات خیلی خوب گفته شده. بگذریم، بریم ببینیم به صورت خلاصه چی میشه از کتاب درآورد:

تصور عموم اینه که اگه ثروتمندی وجود داره یا شانس خوبی داشته یا ارث پدری بوده، اگه هم داستان ارث و میراثه پس حتما پدرش دزد بوده!!

افراد زیادی هستن که سلامتی و زندگی رو خرج کسب درآمد میکنن و بعد پولی رو که کسب کردن صرف به دست آوردن سلامتی میکنن! دقیقا یک چرخه مسخره و بی انتها.

هرکسی که بهت میگه یک شبه میشه پولدار شد مطمئنن یا نمیدونه پولدار شدن چیه! یا هدف پلیدی توی کله‌اش میچرخه! و بهتره تو زیاد جدی‌ش نگیری

باید قبول کنیم موفقیت فرّاره.

تفاوت‌های زیاد و وحشتناکی بین نوع و نحوه زندگی روزانه افراد ثروتمند و فقیر وجود داره.

کتاب با داستان‌هایی از زندگی افراد شکست خورده و مفلوک شروع میشه… مردی که به خاطر بی پولی و عدم به موقع درمان زنش اونو از دست میده و دائما داره خودشو سرزنش میکنه، ثروتمندی که یکدفعه ورشکست شده، کارمندی که اخراج شده و …

بی خیال افسانه ها بشید موفقیت های مالی ربطی به شانس و اقبال نداره

توی زندگی کوتاهمون چن نوع خوش شانسی می‌آد سراغمون:

خوش شانسی تصادفی: کنترلی روی این نوع خوش شانسی نداریم. مثل برنده شدن در لاتاری

بدشانسی تصادفی: کنترلی روی این نوع بد شانسی نداریم. مثل سوانح طبیعی و بیماری

شانس فرصت: محصول جانبی عادت های خوب روزانه اس. مثل کاشتن دانه سیب، رسیدگی و محافظت از آن و تبدیل دانه به درخت و برداشت محصول

شانس زیان آور: عادت‌های بد مردم ناموفق. مثل از دست دادن شغل، ضررهای سرمایه گذاری و طلاق

عادت های ثروتمند ساز:

اولی: پایه و اساس موفقیت عادت‌های خوبه. یه جدول با دو ستون درست کن. اسم یه ستون رو بزار عادت های بد روزانه و اسم ستون دوم رو بزار عادت های خوب روزانه، کسی نیس باید با خودمون صادق باشیم کامل ایرادات رو بنویس. بعدش روبروی این ایرادات متضاد این عادت‌ها را یادداشت کن. (در کتاب با رسم شکل جدول و مثال هاش کامل گفته شده)

دومی: افراد موفق هدفگرا هستن. در محل کارشون فقط روی کار تمرکز میکنن و خانواده و مسایل شخصی‌شون رو بیرون از محل کار رها میکنن. همه‌ش دارن به آینده نگاه میکنن، آموخته‌هاشونو اصلاح میکنن تا برای رسیدن به اهداف‌شون در مسیر درست قرار بگیرن. اهداف روزانه رو فهرست میکنن. اهداف روزانه و ماهیانه و سالانه رو لیست میکنن. تابلوی آرزو دارن. حالا تابلو آرزو چیه؟ باید بری سراغ کتاب و کامل بخونی …

سومی: متعهد بودن به پیشرفت. دانشجوی صنعت و شغل و حرفه خودشون هستن و همه‌ش در حال مطالعه. دانش‌شونو در صنعت و پیشه‌ای که فعالیت میکنن افزایش میدن. توسعه فردی خیلی براشون مهمه و برای این توسعه زمان میزارن.

چهارمی: افراد موفق به تغذیه مناسب و ورزش روزانه اهمیت میدن. در خوردن و نوشیدن زیاده‌روی نمیکنن و میدونن که ورزش روزانه بدن و ذهنشون رو میسازه.

پنجمی: پرورش هر روزه روابط. به جای خودشون روی دیگران تمرکز میکنن. اعتقاد دارن که شبکه سازی پیش شرط موفقیت شونه. دنبال بهونه میگردن تا با بقیه ارتباط برقرار کنن.

ششمی: افراد موفق از افراط، نوسانات شدید خلقی، اعتیاد، وسواس، عیاشی، رنج و محنت، تندروی و رفتار خرافی به شدت دوری میکنن.

ثابت قدم هستن و افکار و احساسات شونو کنترل میکنن.

هفتمی: افراد موفق کارها را پشت گوش نمی‌دازن، کار امروز رو همین امروز انجام میدن. تعلل و تنبلی نمیکنن.

هشتمی: افراد موفق، پرانرژی، مثبت اندیش، مشتاق و فعال هستن. وقتی صحبت میکنن کلماتی لبریز از رشد و تعالی میگن. به مشکلات و موانع به چشم فرصت نگاه میکنن.

نهمی: 10درصد از درآمد خودشونو پس انداز میکنن و عاقلانه پول رو در مسیر درست سرمایه گذاری میکنن.

دهمی: افراد موفق در زمینه کنترل افکار و احساساتشون بسیار موفق عمل میکنن. همیشه اول فکر میکنن بعد ارزیابی و در انتها واکنش نشان میدن.

در انتهای کتاب دوباره برمی‌گردیم به زندگی همون آدم‌هایی که در ابتدای کتاب بیچاره و درب و داغون بودن اما در این کام بک این‌بار تاثیرات این ده فرمول موفقیت روی اونا ارزیابی میشه و میبینیم که همه چیز خوب پیش رفته. اگه دوست داشتین این کتاب رو هم بخونین

نویسنده مطلب: ashkanp

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.