خلاصه کتاب کفش باز اثر فیل نایت

کتاب کفش باز اثر فیل نایت بنیان‌گذار برند Nike می‌باشد و یکی از کتاب‌های بسیار خوب است. این کتاب در واقع روند موفقیت فیل نایت است که برند او همچنان یکی از بهترین برندهای جهان است.

برند نایکی یک برند معروف در حوزه کفش است که مطمئناً تاکنون از کفش‌های این برند استفاده کرده‌اید یا کسانی را می‌شناسید که از محصولات این برند برتر استفاده کرده‌اند. کتاب کفش باز یا Shoe Dog در واقع کتابی فوق‌العاده انگیزشی است که زندگی و خاطرات «فیل نایت»، بنیانگذار شرکت نایکی یا Nike را روایت می‌کند. این کتاب، اوایل سال 1395 خورشیدی توسط وی، منتشر شد. جالب است بدانید که فیل نایت که خودش نویسنده این کتاب بی‎نظیر است، با صداقتی عالی به بیان خاطرات و سرگذشت خود می‌پردازد و تلاش می‌کند که از تمام شکست‌ها، چالش‌ها، موفقیت‌ها و اشتباه‌های خودش صحبت کند و به مخاطب یاد بدهد که در مسیر کارآفرینی چه مشکلات مختلفی ممکن است پیش روی شخص کارآفرین قرار بگیرد.

آشنایی با فیل نایت، نویسنده کتاب کفش باز

فیلیپ همپسون نایت یا «Phill Knight» در 24 فوریه سال 1938 در پورتلند ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. وی، فارغ‌التحصیل رشته‌ی بازرگانی از دانشگاه استنفورد است و پس از یک سالی که در ارتش آمریکا خدمت کرد، به دنبال تحقق رویایی رفت که آنرا «ایده‌ی دیوانه‌وار» نامید. وی بنیانگذار یک برند بی‌نظیر در زمینه کفش به نام نایکی است که پیش از این مدیرعامل این شرکت بود ولی اکنون بازنشسته شده است و روزهای خوب 82 سالگی را می‌گذراند.

خلاصه کتاب کفش باز

کتاب کفش باز را می‌توان به نوعی یک کتاب انگیزشی تلقی کرد. البته منظور از انگیزشی بودن این نیست که مطالب انگیزشی در آن نوشته شده باشد بلکه منظور این است که فیل نایت با بیان سرگذشت خود و چالش‌ها و مشکلاتی که در مسیر موفقیت داشته با مخاطب انگیزه می‌‎دهد و نلاش می‌‎کند که زندگی او را به کلی متحول کند.

این کتاب به قدری روان، ساده و گویا نوشته و ترجمه شده است که خواننده تمایل دارد از ابتدا تا انتهای کتاب را بدون توقف بخواهد و ببیند که فیل نایت چگونه برند نایکی را به این حد از رشد و پیشرفت رسانده است. کتاب کفش باز از ابتدا تا انتها پر از امید و شور و نشاط است و همین عامل است که مخاطب را با نویسنده همراه و همگام می‌کند.

ما در همیار اکادمی، خلاصه کتاب کفش باز را قرار داده ایم که با مراجعه به صفحه خلاصه کتاب کفش باز اثر فیل نایت می توانید آن را مطالعه کنید.

نویسنده مطلب: Hamyar academy

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.