لبخند با یک مغز اضافه/ فلسفه با طعم خنده

هفته نامه جیم
هفته نامه جیم

احتمالا بسیاری از ما به محض اینکه اسم از منطق و فلسفه به میان می آید، اولین تصویری که در ذهنمان ایجاد می شود، مسائل پیچیده و غیر قابل فهم و سخنرانی ارسطو و سوالات بی جواب است. اما می خواهیم از کتابی سخن بگوییم که با چاشنی طنز نشان می دهد فلسفه نه تنها مزخرف، بلکه می تواند بسیار هم شیرین باشد. بیش از این مقدمه چینی نکنم و برویم سراغ کتاب:

لبخند با یک مغز اضافه، نوشته ی دانیل ام کلاین و تامس کت کارت.

در مختصر ترین توضیح، درک فلسفه از طریق طنز هست!!

این کتاب از طریق جوک ها و به زبان ساده فلسفه و برخی از مکاتب فلسفی را به ما آموزش می دهد. زیرا وجه تشابه جوک ها و فلسفه این است که هر دو ذهن را به چالش می کشند و حقایق نهفته و اغلب تلخ و ناخوشایند زندگی را به ما نشان می دهند.

این کتاب شامل ده فصل است که در آن متافیزیک، منطق، فرافلسفه و چند مبحث دیگر را در آن توضیح می دهد. ابتدای هر فصل هم چند سوال مطرح می شود که قرار است در آن فصل به جوابشان برسیم و همچنین یک گفتگوی کوتاه بین (دیمیتری) و (تاسو) شکل می گیرد که باز هم به شکل طنز سوال اصلی و اساسی فصل را در ذهن ما ایجاد می کند و هدف این فصل را به طور غیر مستقیم به ما می فهمانند. سپس در کتاب این سوالات ایجاد شده را خیلی ساده و قابل فهم گره گشایی و پاسخ می دهد و چند جوک هم در هر توضیح ضمیمه ی آن می کند که دیگر امکان ندارد خواننده مطلب را درک نکند. همچنین امکان ندارد در برگی از کتاب جوک هایی در میان توضیحات وجود نداشته باشد.

خلاصه که با خواندن این کتاب لبخند_و حتی گاهی قهقهه_ خواهید زد و با شیرینی تمام و از طریق جوک ها و چاشنی طنز فلسفه را نیز خواهید آموخت.

امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت ببرید.

نویسنده مطلب: محمد منتصری

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.