ماجراهای یک شهرنشین غربتی – کتابفروشی کاواک

فرمین، موش کتاب‌خوان
فرمین، موش کتاب‌خوان

در وبگاه کاواک کتاب‌های فراوانی در موضوعات مختلف عرضه شده است. به‌علاوه در بخش تازه‌های نشر مجله‌ی کاواک می‌توانید اکثر کتاب‌های مشهور و مورد تحسین منتقدین را مشاهده کنید. یکی از کتاب های جالب توجه ،کتاب فرمین، موش کتاب‌خوان است؛ قطعاً می‌توان گفت، این کتاب جزء کتاب‌های خوب در شاخه ی رمان است که با خواندن آن غرق در داستان می‌شوید و با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوید که گویا قهرمان داستان یک انسان است درحالی‌که قهرمان اصلی این کتاب یک موش است و متن کتاب از بیان حالات و حرکات یک موش که علاقه ی زیادی به خواندن کتاب‌های مختلف دارد ، نشأت می گیرد.

درباره ی فرمین، موش کتاب‌خوان

فرمین، موشی کتاب‌خوان است که در یک کتاب‌فروشی ساکن است و بعد از رفتن خانواده‌اش و از فرط گرسنگی شروع به خوردن کتاب‌ها می‌کند، اما بعد از مدتی علاقه‌مند به خواندن کتاب‌ها می‌شود ،به طوری که فقط حاشیه برگه‌های کتاب ها را می‌جود تا بتواند متن کتاب را بخواند.

 این کتاب جالب و ماندنی را سم سوج، نویسنده ی مشهور آمریکایی در سال ۲۰۰۶ نوشته و دومین کتاب او در زمینه ی نویسندگی به شمار می‌آید. داستان کتاب به‌صورت استعاری و درباره ی موشی عجیب نوشته‌شده است، این موش علاوه بر جویدن و مزه کردن کتاب‌ها، توانایی خواندن کتاب‌ها را هم پیدا می‌کند؛ در حین داستان کتاب درباره ی کتاب‌ها و رمان‌هایی که فریمن مطالعه کرده اشاراتی شده است، پس قطعاً خواندن این کتاب برای کتاب‌خوان‌ها بسیار جذاب‌تر هم خواهد بود. لحن اصلی کتاب طنزی تلخ  است که برای خواننده جالب بوده و در حین خواندن متوجه تلخی طنز و تنهایی شخصیت اصلی کتاب می‌شود.

داستان کتاب توسط فریمن برای خوانندگان بازگو می‌شود، فریمن در پانزده فصل داستان زندگی خود را از ابتدا تا زمانی که کتاب‌خوان شد و وقایع بعد از ترک کتاب‌فروشی بیان می‌کند، فریمن در خانواده‌ای سیزده نفره متولدشده و بعدازاینکه مادر الکلی آن‌ها را تر ک می‌کند دیگر اعضای خانواده‌اش نیز از کتاب‌فروشی می‌روند و فقط او در آنجا ساکن می ماند و به جویدن کتاب‌ها مشغول می‌شود. فریمن به‌مرور به موشی فرهیخته و کتاب‌خوان تبدیل‌شده و از جامعه ی موش‌ها فاصله می‌گیرد، می‌توان گفت فرمین داستان روزمرگی‌ها، تجارب و احساسات انسانی است که از زبان یک موش بیان می‌شود، اما یک موش خاص که از دنیای بیرون فرار می‌کند؛ دنیایی پر از هیاهو، دنیایی که همه به فکر خودشان هستند. او تنها راه را پناه آوردن به دنیای سینما و کتاب و هنر می یابد.

درجایی از کتاب فریمن می‌گوید: «اولش کتاب‌ها را فقط بر اساس طعمشان می‌خوردم، اما خیلی زود شروع کردم به پراکنده خواندن، با گذشت زمان کتاب بیشتری خواندم و کمتر جویدم تا اینکه درنهایت کمابیش تمام ساعت‌های بیداری‌ام را صرف خواندن می‌کردم و فقط حاشیه‌ها را می‌جویدم».

درباره‌ی سم سوج

سم سوج، رمان‌نویس و شاعر آمریکایی در نوامبر سال ۱۹۴۰ در کارولینای جنوبی آمریکا متولد شد. او در دانشگاه فلسفه خواند و قبل از نویسندگی، به کارهای مختلفی همچون تعمیر دوچرخه، نجاری و ماهیگیری مشغول بوده است.

سم سوج نویسنده ی پنج رمان است؛ اولین کتاب رمان او در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، سپس سال بعد کتاب فریمن، موش کتاب‌خوان را منتشر کرد؛ که می‌توان گفت، خلاقیت نویسنده در نوشتن این کتاب بسیار شگفت‌انگیز است طوری که خواندن داستان زندگی، شخصیت اصلی کتاب لذت‌بخش هست. این کتاب معروف‌ترین اثر سم سوج است.

وبگاه کاواک، یکی از فعال‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب است؛ که سعی نموده بهترین و تازه‌ترین کتاب‌های منتشرشده را در بخش های مختلف در معرض دید و خرید کاربران خود قرار دهد؛ این کتاب جالب و خواندنی را می‌توانید به مبلغ ۵۰۰/۲۱ تومان از وبگاه کاواک خریداری نموده و از خواندنش نهایت لذت را ببرید. این کتاب را نشر مرکز در ۱۸۴ صفحه با ترجمه ی پوپه میثاقی منتشر نموده است، یکی از نکات جالب‌توجه طراحی جالب جلد کتاب هست که گویی کنار کتاب جویده شده است، این طراحی با متن داخل کتاب همخوانی زیبایی دارد.

نویسنده مطلب: کاواک

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.