معرفی کتاب دوزخ اثر دَن براون

شاید اسم دن براون رو با کتاب ‘رمز داوینچی’ یا ‘شیاطین و فرشتگان’ شنیده باشید. شاید هم فقط فیلمهای این دو کتاب رو دیده باشید. در هر صورت اگر طرفدار داستانهای پرکشش و معمایی هستید، اسم دن براون به گوشتون آشناست.
یکی از کتاب‌هایی که در یک سال اخیر دوباره سر زبونها افتاد، کتاب ‘دوزخ’ این نویسنده‌ست. این کتاب در سال ۲۰۱۳ نوشته شد اما از ابتدای سال ۲۰۲۰ با شیوع بیماری کرونا خیلیا با داستان این کتاب هم‌ذات‌پنداری کردن.
داستان دانشمندی که قصد داره با گسترش یک بیماری شبیه به طاعون، از روند رو به رشد جمعیت جهان جلوگیری کنه و پروفسور لنگدون معروف که قراره جلوی این دانشمند رو بگیره.
این کتاب جزو بهترین کارهای براون حساب میشه که ویژگی اصلی یعنی پرکشش بودن و دادن اطلاعات عمومی جالب در حین داستان رو در خودش داره.
اینم بگم که:
شاید نزدیک به اواخر داستان شنیدن اسم یک ایرانی براتون جالب باشه که اگر ذره‌ای کنجکاوی داشته باشید با سرچ کردن درباره زندگیش به مفهوم بزرگی برخورد می‌کنید.
تم کارهای براون تقریبن ثابته. پروفسور لنگدون با همراهی یک خانم جوان و زیبا که در هر داستان شخصیت مختلفی داره، سعی در کشف یک ماجرای جنایی داره. به نظر من این کتاب از آخرین موارد غیر تکراری این تم بود. براون اخیرن خیلی داره این خط رو تکرار می‌کنه که نمونه اخیرش کتاب منشأ ‌ست.
[این کتاب توسط حسین شهرابی ترجمه شده و انتشارات اطراف هم اونو چاپ کرده]
آثار معروف:
رمز داوینچی
شیاطین و فرشتگان
رمز گمشده
منشأ
نمره کتاب در گودریدز: ۳.۸۶ از ۵

نویسنده مطلب: سید علی عصاران

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.