منابع خودخوان آیلتس

منابع آیلتس بدون استاد به آن دسته از منابع آیلتس گفته می شود که به شما کمک می کند با مطالعه آنها بهتر متوجه شوید و درک کنید و به خاطر بسپارید. اگر شما جر افرادی هستید که ترجیح می دهید self study باشید و با به صورت خودخوان پیش بروید می توانید از این منابع خودخوان استفاده کنید.

جالب است بدانید منابع آیلتس بدون استاد در بسیاری از جاها دقیقا منابع آیلتسی که استاد معرفی کند برابر است و کسانی که ترجیح می دهند در کلاس خصوصی شرکت کنند به حد کافی اعتماد به نفس برای مطالعه تنهایی را ندارند و با می خواهند خود را مجبور کنند به خواندن.

منابع خودخوان آیلتس
منابع خودخوان آیلتس

منابعی که در ادامه مشاهده می کنید مربوط می شوند به self study و شما می توانید از این منابع در کلاسهای حضوری نیز استفاده کنید و مفید هستند. شما می توانید این منابع را به راحتی از اینترنت دانلود یا از فروشگاه های آنلاین کتاب زبان تهیه کنید.

برای اینکار می توانید با اولین کتاب ها شروع کنید، اگر برایتان آسان بودند، به سراغ level بعدی بروید. در هر سطحی حس کردید که تا نیمی از مطالب برایتان جدید و نا آشنا است، همانجا سطح شماست.

آزمون آیلتس دارای ۴ بخش خواندن (reading)، شنیدن (listening)، صحبت کردن (speaking) و نوشتن (Writing) است. برای اینکه موفقیت خوبی در امتحان آیلتس بدست بیاورید لازم است در این ۴ رشته زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

در ادامه ی این مطلب فهرستی از بهترین منابع برای آزمون آیلتس خودخوان را به شما معرفی می کنیم و لینک دانلود آن ها را هم قرار می دهیم تا بتوانید به راحتی آن ها را دریافت و مطالعه کنید.

آشنایی با بهترین منابع آیلتس خود آموز

برخی از بهترین منابع آمادگی آزمون آیلتس را معرفی می کنیم که می توانید آن ها را خودتان و بدون شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس بخوانید و نمره ی خوبی در آزمون آیلتس کسب کنید. هر کدام از این کتاب ها ویژگی های خاصی دارند که سلیقه های مختلف آن ها را براساس نیاز خود انتخاب می کنند.

Mindset For IELTS

Mindset For IELTS
Mindset For IELTS

مجموعه کتاب‌های Mindset توسط طراح آزمون آیلتس نگارش شده اند. این سرس کتاب ها برای آمادگی سطوح مختلف از ابتدایی تا پیشرفته نوشته شده است. این کتاب دارای ۴ سطح از مقدماتی تا پیشرفته ( foundation level, level 1, level 2, level 3) می باشد و داوطلبان آزمون آیلتس را برای هر چهار مهارت به طور کامل آماده می‌کند.

این کتاب توسط انتشارات کمبریج چاپ و منتشر شده است. این کتاب ها شامل درس های موضوعی است که مطالعه ی آن ها مهارت شما در زبان انگلیسی را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

The Official Cambridge Guide to IELTS

The Official Cambridge Guide to IELTS
The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS شامل ۶ آزمون آکادمیک و ۲ آزمون جنرال و همچنین فصل هایی برای معرفی نکات و استراتژی های تست زنی است. با مطالعه این کتاب و انجام تست های استاندارد و معتبر آن به خوبی می توانید برای آزمون آیلتس آماده شوید. این کتاب نیز توسط انتشارات کمبریج چاپ و منتشر شده است.

این منبع مفید آزمون آیلتس که یکی از بهترین منابع مطالعه آزمون آیلتس می باشد شامل چهار سری آزمون آیلتس کامل به همراه نمونه‌های Reading Writing listening برای داوطلبین آزمون آیلتس جنرال می‌باشد.

این کتاب یکی از مفیدترین منابع آیلتس است که برای آمادگی در هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مناسب می باشد.

Complete IELTS

Cambridge English Complete IELTS
Cambridge English Complete IELTS

یکی دیگر از بهترین وکاملترین منابع آزمون آیلتس سری کتاب‌های Complete Ielts است که ۳ جلد با عناوین زیر دارد:

با توجه به سطح توقعتان و نمره ای که می خواهید در آزمون آیلتس کسب کنید می توانید این کتاب ها را تهیه و مطالعه بفرمایید همچنین لینک دانلود آن ها را قرار می دهیم تا بتوانید به صورت پی دی اف آن ها را مطالعه کنید.

این کتاب ها یکی از به روزترین منابع رسمی آزمون آیلتس هستند که ۴ مهارت آزمون آیلتس را می توانید بوسیله ی آن ها تقویت کنید:

بخش Writingو Speaking این کتاب مهارت‌های نوشتاری و صحبت کردن مورد نیاز برای این بخش از آزمون آیلتس را تقویت می کند. این کتاب دارای بخشی برای آموزش نکات گرامری و لغات به همراه مثال می باشد. در انتهای کتاب نیز یک نمونه جامع از آزمون آیلتس قرار دارد.

Action Plan for IELTS

Action Plan for IELTS
Action Plan for IELTS

یکی از بهترین منابع برای آزمون آیلتس برای افرادی که سطح زبان آن ها خوب است و می خواهند به سرعت برای امتحان آیلتس آماده شوند کتاب Action Plan for IELTS است. این کتاب هر چهار Skill آزمون آیلتس را شامل می شود.

در این کتاب داوطلبان با اینکه چه نوع سوالاتی در آزمون آیلتس مطرح می شود، معیارهای نمره دهی در آزمون آیلتس به چه صورتی هستند و … آشنا می شوند. مطالب این کتاب برای فهم بهتر به همراه مثال های متنوع می باشد.

Focus on Vocabulary

Focus on Vocabulary
Focus on Vocabulary

یکی از مفیدترین منابع برای آمادگی آزمون آیلتس در بخش واژگان سری کتاب های Focus on Vocabulary 1 و Focus on Vocabulary 2 می باشند.

کتاب Focus on Vocabulary 1 کتابی است که ۵۰۴ لغت را به همراه هم خانواده های آن آموزش می دهد و این شیوه سبب می شود یادگیری لغات آسان تر شود و در حافظه ثبت شود.

کتاب Focus on Vocabulary 2 نیز در زمینه آموزش لغات به وسیله لغات هم خانواده نگارش شده است با این تفاوت که کلمات رایج آکادمیک و دانشگاهی را آموزش می دهد و می تواند برای داوطلبان آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل یک منبع مفید باشد.

Essential Grammar in Use

Essential Grammar in Use
Essential Grammar in Use

یکی از منابع مفید برای آزمون آیلتس کتاب این کتاب Essential Grammar in Use است که برای افرادی که گرامر ضعیفی دارند بهترین منبع مطالعه آیلتس است. این کتاب ۱۱۵ ساختار و گرامر ضروری و پایه در زبان انگلیسی را آموزش می دهد و به هر ساختار گرامری دو صفحه اختصاص داده که یک صفحه آن گرامر را به شکل ساده توضیح می دهد و صفحه دیگر شامل تمرینات کاربردی گرامر است.

این مجموعه که توسط ریموند مورفی از انتشارات آکسفورد منتشر شده است انگلیسی بریتانیایی را آموزش می دهند و در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته ارائه شده اند.

Essential Words for the IELTS

Essential Words for the IELTS
Essential Words for the IELTS

اگر به دنبال یک منبع خوب برای آزمون آیلتس و به خصوص بخش واژگان هستید این کتاب را به شما پیشنهاد می کنیم. این کتاب برای یادگیری واژگان (vocabulary) آیلتس بسیار مفید می باشد. در این کتاب بیش از ۶۰۰ کلمه پرتکرار در آزمون های آیلتس وجود دارد که دسته بندی موضوعی شده اند.

موضوعات لغات به کار رفته در این کتاب شامل: طبیعت و محیط زیست، فعالیت‌های تفریحی و اوقات فراغت، هنر و فرهنگ، حمل و نقل، سلامت، گردشگری، تجارت، تکنولوژی، مسائل اجتماعی و تحصیلات می باشد.

Get Ready for IELTS Speaking

Get Ready for IELTS Speaking
Get Ready for IELTS Speaking

کتاب Collins Get Ready for IELTS نام سری کتاب های آمادگی برای آزمون آیلتس از انتشارات کالینز است که یکی از منابع مفید برای آزمون آیلتس است و مناسب افراد مبتدی می باشد. این کتاب ها سطح پایینی دارند و شامل کتاب هایی در ۴ حوزه Speaking ،Writing ،Reading و Listening می باشد. در هر درس از این کتاب ها، بخش هايي بنام Exam Information نيز ارائه شده که به معرفي نکات پرکاربرد در آزمون آيلتس مي پردازد. این کتاب ها با نام های:

Kaplan IELTS Premier with 8 practice test

Kaplan IELTS Premier with 8 practice test
Kaplan IELTS Premier with 8 practice test

اگر به دنبال یک کتاب کامل و مفید برای تست زنی امتحان آیلتس هستید که با مطالعه آن نیاز به کتاب دیگری نداشته باشید کتاب Kaplan IELTS Premier with 8 practice test می تواند گزینه خوبی باشد. این کتاب شامل ۷ بخش است.

نویسنده مطلب: پرنیان صدری

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.