پرفروشترین کتاب های معماری و طراحی دکوراسیون

اگر شما کسی هستید که به معماری و طراحی دکوراسیون علاقه دارید یا به طور خود آموز میخواهید اطلاعات جامعی در این حوزه بدست بیاورید ، در مقاله امروز سعی کرده ام جامع ترین کتاب های عمومی (از مبتدی تا حرفه ای) و تخصصی (برای شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی معماری) را معرفی کنم. در ادامه با من همراه باشید.

1.اطلاعات معماری NEUFERT 2019

این کتاب تازه ترین چاپ کتاب نویفرت است که توسط معمار بزرگ آلمانی “ارنست نویفرت” در سال 1936 تدوین و به چاپ رسید. وی بخش عمده ای از فعالیت های خود را صرف جمع آوری استانداردهای طراحی معماری و ساختمان نمود. اطلاعات این کتاب با استفاده از اطلاعات کاملی که در باره جزئیات طراحی ساختمان و انواع کاربردها و کاربری های آن به شما میدهد کمک شایانی برای معماران است. مهندسین برای انجام یک طراحی باید اطلاعات کاملی در مورد ضروریات و تمام اجزای تشکیل دهنده پروژه داشته باشند تا بتوانند طرحی استاندارد بر طبق ضوابط  طراحی نمایند. به همین منظور نیاز است از مرجع کاملی مثل  نویفرت 2019 استفاده نمایند.

2.معماری زنده

این کتاب به این موضوع پرداخته است که چطور میتوان با استفاده از زیست شناسی ترکیبی ، فضا ها را از نو ساخت و جانی دوباره به یک فضای عمومی و شهری داد. در قسمتی از این کتاب میخوانیم : مهم ترین ویژگی پروتوسلول ها ایجاد دیدگاهی نوین در معماری است. به نوعی که طراحان از تشبیه ساختمان به ماشین بی نیاز خواهند بود. از پروتوسلول ها می توان در طراحی و تحول در مواد استفاده کرد. آن ها برنامه ریزی شیوه های طراحی را نیز تا حدی انجام می دهند. همچنین نقش آنان در دست کاری محیط های پیچیده نیز انکارناپذیر است. این سلولها رابطی میان طراحی های انسان و محیط طبیعی هستند. پروتوسلول ها تجسم منحصر به فرد پارادایم های جدیدی در طراحی هستند و روابط جدید و پویایی میان معماری و محیط ارائه می کنند. با استفاده از پروتوسلول ها می توان میان محیط و معماری پارامترهای هم راستا یافت و مرزهایی که این دو حیطه را از هم جدا می کند برداشت. پروتوسلول ها به محیط این امکان را می دهند که به طور مستمر مواد را خوانده و منابع را در حوزه ی زمانی و مکان موجود شناسایی کنند. از این راه می توان به نقشه هایی دست یافت که فضاهای انسانی و طبیعی را با هم ادغام کند.

3.ایده های بزرگ برای آپارتمان های کوچک

تا به حال برایتان پیش آمده در خانه کوچکتان دلتان بگیرد و هر دفعه که از سرکار به خانه باز میگردید حس کنید کل دنیا در این خانه روی سرتان خراب میشود؟ فکر میکنید پنجره های کوچک یا مستطیلی بودن پذیرایی خانه نکات منفی ای هستند که غیر قابل برطرف شدن هستند اما احتمالا شما نمیدانید میتوانید با صرف هزینه پایینی ، هم کاری کنید آپارتمان کوچکتان بزرگتر بنظر برسد و هم هنگام حضور در خانه ، آنجا را به امن ترین و پر آرامش ترین جایی تبدیل کنید که میتواند برای شما وجود داشته باشد. ایده های کوچک خانه های بزرگ میسازند. مهم نیست متراژ خانه شما چقدر است اما شما میتوانید با استفاده از ایده های این کتاب خانه تان را تبدیل به خانه دلخواه خود کنید. اگر به دنبال تغییری هستید و از طرفی هم بودجه بسیار کمی برای ایجاد این تغییر دارید ما این کتاب را به شما پیشنهاد میکنیم.

4.مبانی طراحی معماری

این کتاب که نسبت به بقیه کتاب های این لیست کتاب تخصصی تری است ، برای شرکت در آزمون نظام مهندسی معماری توصیه میشود که 6 فصل از مقدمات و ابتدایی ترین توضیحات گرفته ، تا طراحی نمای انواع فضاها را شامل میشود. این کتاب همچنین نمونه ساختمان های موفقی از تهران ، شیراز ، لواسان و … را مثال زده و تحلیل کرده است. همچنین این کتاب دارای آزمون هایی برای آمادگی ورورد به جلسه آزمون طراحی کرده است. به طور کلی مباحثی که در این کتاب دو جلدی میخوانید شامل الزامات ، قوانین و مقررات شهرسازی ، ضوابط ساخت و ساز شهری ، ضوابط شهرسازی و معماری برای معلولین و اصول طراحی مسکن میباشد.

5.کتاب کار اتوکد

اگر به معماری علاقه مند باشید و بخواهید در این حوزه کار کنید حتما میدانید که یاد گیری نرم افزار ها در معماری از اهمیت بالایی برخورداند. یکی از مهمترین نرم افزار هایی که یاد گرفتن آن از واجبات است نرم افزار اتوکد است. این نرم افزار برای رسم انواع نقشه های فنی ، صنعتی و مهندسی در فضای دو بعدی و سه بعدی استفاده میشود. در واقع شما بجای دستی کشیدن روی کاغذ ، با همان دقت و حتی بیشتر در نرم افزار اتوکد این کار را میکنید. همانطور که میدانید این نرم افزار بسیار گسترده و شامل نسخه های مختلفی میباشد که یکی از این نسخه ها ( AutoCAD Architecture ) به طور اختصاصی برای مهندسین و دانشجویان معماری طراحی شده است. این کتاب در دو جلد به شما کمک میکند این نرم افزار را به خوبی یاد بگیرید.

6.مجله معمار

برتری مجله نسبت به کتاب این است که شما با خواندن مجله های هفتگی و یا ماهانه میتوانید اطلاعات خود را به روز نگه دارید و به تکنولوژی های نوین سراسر دنیا در لحظه اشراف دارید. مجله معمار بهترین و جامع ترین مجله با موضوع معماری و طراحی دکوراسیون است. این مجله در سال 1376 تاسیس شد. شما میتوانید با داشتن اشتراک در این مجله به صورت دو ماهانه جدیدترین اخبار روز معماری را در موضوع هنر معماری ، ساخت و ساز ، شهرداری و صنعت دنبال کنید.

ممنونم که تا انتهای این مقاله با من همراه بودید. برای خرید هر یک از کتاب ها با ارسال رایگان و پراخت درب منزل با شماره تلفن 02154063 تماس بگیرید.

نویسنده مطلب: محمدرضا خسروی

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.