چگونه با داستان برنده باشیم؟

مقدمه

داستان ها هستند که بین کائنات ارتباط ایجاد میکنند. از انسان ها گرفته تا موجودات دیگر و حتی اشیا، هرکدام داستان مشخصی دارند که در زمان های مختلف شنیدن آن ها می تواند برای هرکسی جذاب باشد.

گاهی آن ها واقعی هستند مثل، سرگذشت یک نخبه یا بعضی اوقات هم هست که به تخیل ما وارد می شوند و دنیایی را برای ما به وجود می آورند که از بودن در آن لذت می بریم حتی اگر آن دنیا خیالی باشد (این قسم داستان ها تخصص ژول ورن فقید است.).

میخواهیم این داستان ها در دنیای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ بررسی کنیم. شاید برایتان جالب باشد حتی مفاهیم هم می توانند دارای داستان باشند. ما اینجا هستیم تا بگوییم برند هم داستان دارد.

هیثر پمبرتون لوی کیست؟

او یک خبره بازاریابی استراتژیک محتواست که صدها مقاله و بیش از 20 عنوان کتاب نوشته است. در حال حاضر معاونت ارشد تولید محتوا در گارتنر را برعهده دارد (همین قدر برای شناخت او کافیست.).

برند هم برای برقراری ارتباط به داستان نیاز دارد

حتی برندها نیز داستان های خود را دارند. شاید این جمله خیلی مسخره به نظر برسد اما در کتاب “هر برند یک داستان” میفهمیم که برندها هم برای بقا و ارتباط با انسان ها و محیط خود باید داستانی را داشته باشند وگرنه محکوم به نابودی خواهند بود.

کتاب خیلی ساده توضیح می دهد هر برند برای بقا نیاز دارد تا 3 مرحله اساسی را طی کند تا مخاطبان خود را به راحتی مجذوب خود کند.

هر برند یک داستان
هر برند یک داستان

3 گام سخت ولی قابل اتکا

1. همیشه با داستان شروع کنید.

این نکته را هیچگاه فراموش نکنید “مخاطبان عاشق داستان ها هستند” همین یک جمله کافیست تا به اهمیت نشر داستان توسط برند پی ببریم.

اگر برند خود را با یک داستان معرفی کنید قطعا خواهید دید که چگونه مخاطبان بیشتر بهآن توجه میکنند و به اصطلاح شما را دنبال می کنند.

2. نیاز اساسی مخاطب در درجه اول است.

اگر کسب وکاری را شروع می کنید تمام فکر و ذکر شما باید مخاطب باشد. حتما اول و آخر باید مخاطب را هدف قرار دهید تا در بازار رقابت باقی بمانید.

همیشه طوری فکر کنید انگار مشتریان شما صاحبان اصلی کسب و کار شما هستند.

3. تولید محتوا جذاب برای مخاطبان

بهترین و کم هزینه ترین راه برای جذب مخاطبان، تولید محتوا و انتشار آن در کانال های مختلف است. همیشه محتوا را براساس علائق مشتری بنویسید و در آن نیاز مخاطب را شناسایی کنید و سعی در بازگو کردن راه حل برای رفع آن باشید.

3 توصیه از کتاب

  1. مثل یک روزنامه نگار فکر کنید.
  2. داستان هایتان را تعریف کنید.
  3. لحظه ها را دریابید.

به عنوان کسی که 3 سال هست وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شدم و حدود 5 سال در کار تولید محتوا و شبکه های اجتماعی بوده ام توصیه می کنم این کتاب خیلی ساده و کم حجم را بخوانید تا دید اولیه مناسبی را داشته باشید.

نویسنده مطلب: Omid Azimian

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.