از کتاب های خوب ممنونم!

درباره اهمیت مطالعه زیاد گفته اند و نوشته اند و کم شنیده ایم و خوانده ایم! اگر یک سرچ کوچولو انجام بدید به نتایج خوب و انگیزاننده ای هم می رسید. به عنوان نمونه من یک نوشته رو در ویرگول پیشنهاد میکنم:

https://virgool.io/@game_bartar/%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%87-%D9%88-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-assmv4ozs8ny

اهمیت مطالعه و کتابخوانی
اهمیت مطالعه و کتابخوانی
اهمیت مطالعه رو میدونیم؟این آمار مطالعه تو کشورمون جای تأسف داره ؛تو بهترین حالت کمتر از چند دقیقه تو روز سر و کارمون به مطالعه می خوره.…

به هر روی ارزش این مطلب بر کسی پوشیده نیست و از طرفی بنده هم اونقدر سرانه مطالعه کشور رو بالا نبردم که بخوام دیگران رو ارشاد کنم ولی خواستم در یک نوشته کوتاه از همه کتاب های خوبی که خوندم تشکر کنم.
یکی از معیارهای خوب بودن کتاب برای من اثری هست که تا مدتی توی ذهنم باقی میذاره. برای نمونه حسی که حین و بعد از خوندن 1984 داشتم رو خوب یادمه. ترس و دلهره که قراره چی بشه و تو اتاق 101 لعنتی چه خبره. حس همذات پنداری با مردمان اون شهر و جاذبه عشقی که تو اون شرایط در جریانه! بعد از تمام کردن کتاب فیلمش رو دانلود کردم و جالبه که تصویری که تو ذهنم از ساخته بودم بسیار به فیلم نزدیک بود.
یا سووشون که قهرمانش یک زنه و به واقع با تمام ضعف ها و کاستی هایی که داره به واقع یک قهرمانه!
جای خالی سلوچ و مصائب یک زن در یک روستای دور افتاده با دو پسر ناخلف که دوست داشتم از دل داستان بیرونشون بکشم و خفشون کنم!
ملت عشق من رو مجذوب موضوعی کرد که قبل از اون هیچ علاقه ای بهش نداشتم، و تا چند وقت کار من شده بود مطالعه مقالات مختلف در باب عرفان و مولانا و شمس. برای من که در حد چند تا جمله درباره این موضوعات اطلاعات داشتم تجربه ای بس عالی بود.

بعد از خوندن کتاب پدر پولدار ، پدر بی پول از رابرت کیوساکی ذهنم کاملا رفت به سمت پولسازی و تلاش کردم راه های درآمد جدیدی پیدا کنم که نهایتا شاید برام پولساز نبود ولی باعث شد من چند تا هنر جدید مثل مجسمه سیمی و ویترای و کار روی سفال رو یاد بگیرم.

کتاب های زیادی از این دست هستند که حال ما رو خوب میکنن، شاید داستانشون جوری نباشه که حالتو خوب کنه ولی خوندن یک کتاب خوب با هر درون مایه ای حال آدم رو خوب میکنه و به آدم احساس ارزشمندی بیشتری میده. از همه ی این کتاب های خوب ممنونم!

من چند تا از کتاب هایی که خوندنشون احساس خوبی بهم داد رو معرفی کردم. البته مشهور بودن و اکثراً باهاشون آشنا هستید. خوشحال میشم شما هم که این مطلب رو میخونید از تجربه هاتون از کتاب های خوبی که خوندید بگید و اونا رو در حد چند تا جمله معرفی کنید.

خوندن مطلب قبلی بنده با عنوان زنگ انشاء ، فرصتی که قدر ندانستیم! هم خالی از لطف نیست:

https://virgool.io/@ehsankamali/%D8%B2%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%A7%D8%A1-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85-lkwbbf4ikewo

زنگ انشاء ، فرصتی که قدر ندانستیم!
زنگ انشاء ، فرصتی که قدر ندانستیم!
آیا هنوز واضح و مبرهن است که علم بهتر از ثروت است؟

پی نوشت:

  • بنده مدتی در ویرگول و جاهای دیگه مطلب می نوشتم ولی به ناگه به علت حال درونی خودم تمام اون مطالب رو پاک کردم و ترک نوشتن کردم. الان که بعد از چند ماه برگشتم متوجه شدم این رفتن های ناگهانی ممکنه بعضی دوستان رو دلگیر کنه که این نشون دهنده لطف زیادشونه . بنده بابت بی خبر رفتن قبلیم عذر میخوام!

نویسنده مطلب: احسان

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.