راهنمای تهیه لیست خرید کتاب

در دنیای شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسرها حتی انتخاب کتاب هم تحت تاثیر پست های رنگ و لعاب دار قرار گرفته.

من به این اتفاق میگویم تلّه ی کتابخوانی که مثل همیشه علّت اصلی آن تبلیغات و بیزینس هست و خُب چند باری هم پای خودم در آن گیر افتاده!

برای فرار از این تلّه و همچنین مطالعه ی جهت دار، داشتن یک لیست خرید کتاب براساس سلیقه و نیاز مطالعاتی خودمان خیلی خیلی به درد بخور است.

من اینجا هستم تا از نُه روشی که بر اساس تجربه برای تهیه این لیست استفاده میکنم به شما بگویم.

روش اول:

احتمالا اپلیکیشن goodreads را میشناسید، شبکه اجتماعی کتابخوان ها! میتوان روزانه با حداکثر 15 دقیقه وقت در آن کتاب هایی که دیگران مطالعه کردند/میکنند را ببینیم. خلاصه کتاب و نقدهای بدون اسپویل را بخوانیم و هر کتابی که مورد علاقه مان بود در لیست خرید قرار دهیم.

پیشنهاد میکنم در همان goodreads طبقه ای برای این لیست اختصاص دهید.

روش دوم:

هر یک از ما ممکن است طبق معیارهای خودش یک یا چند نویسنده محبوب داشته باشد. میتوانیم با جستجوی نام نویسنده در گوگل یا goodreads لیست کتاب هایش را ببینیم. مثل همیشه (!) خلاصه کتاب و نقدهای بدون اسپویل را بخوانیم و هر کتابی که مورد علاقه مان بود در لیست خرید قرار دهیم.

روش سوم:

اگر به دنبال افرادی که سبک و ژانر نویسندگی مشابه نویسنده محبوبتان دارند هستید، میتوانید از سایت literature-map استفاده کنید. با وارد کردن نام نویسنده، نویسنده هایی که سبک مشابه او را دارند نمایش داده میشوند. حالا بعد از انتخاب نویسنده میتوانید با استفاده از روش دوم کتاب مورد علاقه تان را پیدا کنید.

روش چهارم:

اگر قصد مطالعه ژانر خاصی را دارید میتوانید با جستجوی آن ژانر در goodreads لیست کتاب هایش را ببینید و باز هم بعد از خواندن خلاصه کتاب و نقدهای بدون اسپویل، هر کتابی که مورد علاقه تان بود در لیست خرید قرار دهید.

روش پنجم:

همه ما نام بعضی از کتاب هایی که به هر علتی معروف و ماندگار شده اند شنیده‌ایم. اما پیشنهاد میکنم بدون تحقیق و صرفا به علت معروفیت سراغشان نروید. باز هم به مرحله همیشگی برمیگردیم. جستجو و مطالعه خلاصه و نقدهای بدون اسپویل و بعد انتخاب!

روش ششم:

اگر در اینترنت جستجو کنید تعداد زیادی لیست پیشنهادی کتاب میبینید (مثل صد یا هزار کتابی که قبل از مرگ باید خواند) من هم یکی از آنها را اینجا گذاشتم. میتوانید از بین کتاب های لیست پیشنهادی انتخاب کنید و بعد به مرحله همیشگی تحقیق و انتخاب بروید!

روش هفتم:

اگر مایل به مطالعه کتاب های تازه منتشر شده هستید، سایت‌های فروش آنلاین کتاب یا سایت‌های کتاب الکترونیکی منبع خوبی برای دیدن تازه های کتاب هستند. (لطفا سراغ لیست پرفروش‌های این سایت‌ها نروید چون اکثرا تحت تاثیر شبکه های مجازی و تلّه کتابخوانی پرفروش شده اند!)

باز هم اگر از بین کتاب های تازه منتشر شده انتخاب کردید مطالعه خلاصه و نقدهای بدون اسپویل را (در صورت وجود) فراموش نکنید.

روش هشتم:
اگر میخواهید کتاب هایی با موضوع خاص مطالعه کنید میتوانید در گوگل یا در طبقه های goodreads موضوع مورد نظرتان را جستجو کنید و بعد به مرحله تحقیق و انتخاب کتاب بروید.

روش نهم:

قدم زدن در کتابفروشی و تورق کتاب!

این نه تنها محبوب ترین روش برای من است بلکه یکی از محبوب ترین کارهایی است که در زندگی انجام میدهم!


خُب این هم از روش های تهیه لیست خرید کتاب! امیدوارم استفاده کنید و از داشتن مطالعه جهت دار لذت ببرید.

فراموش نکنید وقت کم است و کتاب های هیجان انگیز زیاد!

نویسنده مطلب: عاطفه هادوی

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.