مسترکلاس آموزش نویسندگی آر ال استاین⭐

رابرت لاورنس استین (باب استین) یک رمان نویس، سراینده داستان کوتاه، تهیه کننده تلوزیون و ویراستار ارشد ۷۵ ساله آمریکایی است. وی را به خاطر داستان های تخیلی ترسناک معروفش، استفن کینگ کتاب های کودک لقب داده اند. جالب است بدانید او پیش از آغاز نویسندگی در ژانر ترس به مدت ۲۰ سال طنز و جوک می نوشت. تا پیش از سال ۲۰۰۸ بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه رسمی از کارهای وی در سراسر جهان به فروش رسیده است. او در سال ۲۰۰۳ از دیدگاه کتاب رکوردهای گینس به عنوان پرفروش ترین نویسنده تاریخ در زمینه کتاب های کودک شناخته شد. باب در اولین کلاس آنلاین خود طی مجموعه ای ۲۸ قسمتی ترس را از دل نویسندگی تخیلی بیرون می کشد. فرقی ندارد تازه کار باشید یا حرفه ای، شما می توانید از این آموزش روش فتح زمینه ی نویسندگی، توسعه طرح داستان و خلق نوشته هایی که خوانندگان جوان را تا سر حد مرگ می ترساند بیاموزید.

https://aparat.com/v/9z8Xf

فروشگاه ایده ها

باب به شما آموزش می دهد چگونه همواره گوش به زنگ ایده ها باشید و سه محل ایده آل برای پیدا کردن ایده ها به شما نشان می دهد: تجربه، حافظه و تخیل. این سه مورد بخش هایی از آنچه هستند که او فروشگاه ایده ها می خواند.

سایر منابع غنی ایده ها

راه های زیادی برای الهام گرفتن برای نوشتن داستان وجود دارد. در این قسمت باب به برخی از آن ها که ممکن است شما را تعجب زده کنند اشاره می کند: تلوزیون، فیلم ها، عنوان ها و سرفصل ها.

https://aparat.com/v/JkAO1

رسیدن از ایده به طرح داستان

به عقیده باب وقتی ایده ای که دوستش دارید به ذهنتان خطورکرد، باید اصل داستان خود را با شیوه ی مورد علاقه باب روی کاغذ بیاورید: طرح داستان

نگارش طرح داستان: پایان غافلگیر کننده و لحظات دلهره آور

پایان بندی غافلگیر کننده و لحظات دلهره آور روش هایی امتحان شده و موفقیت آمیز برای جلب مخاطبین کودک و حفظ توجه آن هاست. راجع به اهمیت مشخص کردن پایان داستان در همان ابتدای کار و نوشتن لحظات دلهره آور بیش تر بدانید.

نگارش طرح داستان: پیچ های داستانی و ترفندها

همچنان که مشغول نوشتن طرح داستان خود هستید، باب برایتان توضیح می دهد که برای حفظ توجه مخاطب چه عواملی،از پیچ های داستان گرفته تا سرنخ های غلط، را باید در بخش میانی داستان بکار ببرید.

بررسی موردی طرح داستان

باب دو نسخه از طرح داستان “I Am Slappy’s Evil Twin” را، که یکی از سوی ویراستار رد شده و دیگری پذیرفته شده بوده است، با شما به اشتراک می گذارد. او به شما توضیح می دهد که چطور در مرحله نگارش طرح داستان می توانید به داستان قدرت و تاثیرگذاری داستان بیافزایید.

کودکان بهترین مخاطب هستند

راز جذب مخاطب جوان سادگی و سرگرم کننده بودن کتاب است. با راهبردهای باب برای درک مخاطبین جوان آشنا شوید.

نویسندگی برای سنین مختلف

بیاموزید که تا چه میزان از عنصر ترس را می توان برای سنین مختلف به کار برد.

نکته اصلی برای نوشتن در سبک ترس: زاویه دید

به عقیده باب هنگام نوشتن در سبک ترس روایت داستان از زاویه دید کارکتر اصلی ترس را به حداکثر می رساند. او در مورد اهمیت تمرکز بر آنچه کارکتر تجربه می کند، به جای آنچه حس می کند، می پردازد.

مخاطبین را بلافاصله جذب کنید

باب توضیح می دهد که چطور می توان مخاطب جوان را بلافاصله پس از خواندن چند صفحه اول جذب کرد.

چگونه مخاطب را بترسانید

طرز ترساندن مخاطبین جوان از طریق نوشته را بیاموزید. باب روش های خود شامل استفاده از ترس های دوران کودکی خودتان، ترسناک جلوه دادن لوکیشن های عادی، و استفاده از جزئیات حسی برای شکل دادن فضا را به شما آموزش می دهد.

خلق هیولاها

باب با آوردن مثال هایی از”It Came From Beneath the Sink” و “Say Cheese and Die” به شما آموزش می دهد که چطور می توان از اشیاء غیر قابل مشاهده هیولاهایی ترسناک بوجود آورد.

سبک نگارش دیالوگ و نثر

دیالوگ برترین ابزار باب برای ارائه کارکترها و داستان هاست. با روش او برای نوشتن دیالوگ های به یاد ماندنی و واقع گرایانه و چگونگی پی بردن به سبک نگارش مختص خود آشنا شوید.

ترکیب ترس و طنز

ترس و طنز بسیار به هم نزدیک هستند. باب توضیح می دهد که چرا نوشتن طنز دشوارتر از نوشتن به سبک ترس است و اینکه چطور می توان با استفاده از عنصر طنز بین صحنه های ترسناک کمی وقفه ایجاد کرد.

خلق کارکترهایی برای کودکان در سنین دبستان

با روش باب برای خلق کاراکترهایی در سنین دبستان که موجب می شوند مخاطبین در این گروه سنی خود را در قالب داستان قرار داده و بیش تر بترسند آشنا شوید.

خلق کارکترهای خردسال

باب با آوردن مثال هایی از”Give me a K-I-L-L” و ارائه ی برگه ی شخصیت پردازی مخصوص خود، به شما نشان می دهد که چطور از کلیشه ای شدن اجتناب نموده و کارکترهایی قابل باور خلق کنید.

از پیش نویس اولیه تان لذت ببرید

باب شما را با فرآیند خود برای نوشتن پیش نویس اولیه آشنا می کند و به یادتان می آورد که از این فرایند لذت ببرید.

بازبینی و دریافت بازخورد

بیاموزید که چطور در ابتدا باید خودتان بازبینی نموده و سپس در پی بازخورد صادقانه باشید. باب به شما آموزش می دهد که چه سوالاتی باید از خوانندگان پیش نویس و ویراستارها بپرسید و چگونه پذیراش انتقادات باشید.

خلق یک سری داستانی

برای خلق یک سری داستانی، روش فروش نسخه اول تمرکز کنید. بیاموزید که چطور با ایجاد پایه و اساسی قدرتمند و کارکترهای گیرا می توانید خوانندگان را مشتاق برای جلدهای دیگر از یک کتاب کنید.

از منابع الهام خود تاثیر بگیرید

باب در مورد بعضی از منابع الهام خود، از شکسپیر و دیکنز گرفته تا آگاتا کریستی و استفن کینگ، و آنچه از آن ها آموخته است توضیح می دهد.

چگونه نویسنده رمان شویم

باب توصیه هایی به نویسندگان مشتاق ارائه داده و به آن ها در مورد اهمیت انتخاب سبک مناسب و داشتن درک درست از بازار توضیح می دهد.

خود را ارتقاء دهید

باب توصیه هایی جهت ارتقاء سطح خودتان بعنوان یک نویسنده از طریق بازدید از مدارس، نمایشگاه های کتاب و شبکه های اجتماعی ارائه می دهد.

مواجهه با مانع نویسندگان و ایجاد عادات

بهترین راه برای مواجهه با مانع نویسندگان داشتن آمادگی کامل است. با نظم شخصی، ابزارها و عاداتی که باب به کمک آن ها توانست سری کتاب های “Goosebumps” را بنویسد آشنا شوید.

بیست ایده داستانی برای شما

باب ۲۰ ایده داستانی برای نوشتن داستان خودتان به شما در سایت آموزش نویسندگی مسترکلاس ارائه می دهد.

تمرین هایی برای راه افتادنتان

تمرین هایی انجام دهید که برای شروع دوران نویسندگی تان به شما کمک کنند.

جمع بندی کلاس آموزش نویسندگی صوتی

اکنون که باب تمام نکات و ترفندها را به شما آموزش داده است، شما را برای آغاز نوشتن و لذت بردن از آن به چالش می کشد.

نویسنده مطلب: مسترکلاس (MasterKelas.com)

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.