معرفی کتاب: “ارباب کمان نقره‌ای”

این کتاب را به درخواست دوستی که فرصت نمی‌کرد به نمایشگاه کتاب برود و گفته بود :«به سلیقه خودت یه کتاب فانتزی برام بگیر.» خریدم و عامل اصلی خریدش هم قیمت پایین(چاپ قدیم بود) و حجم زیاد بود!

این کتاب اولین تجربه من از دیوید گمل بود و بعدش افسوس خوردم که چرا زودتر با این نویسنده آشنا نشدم.داستان در فضای یونان باستان و در بستر شخصیت های حماسه ایلیاد و اودیسه روایت می شود اما خط داستانی جدید و متفاوتی را بیان می‌کند و عمدتا روایت زندگی هلیکون،شاهزاده داردانیا است.جنگجوی نیرومندی که با تصمیمات بزرگ و موقعیت های مهمی در زندگی خود روبرو می شود.[مگر همه ی ما نمیشویم؟] اشتباه نکنید، قرار نیست او به قهرمان محبوب داستان تبدیل شود، او نیز مانند همه انسان ها دچار لغزش می شود و درست جایی که انتظارش را ندارید نیمه تاریک خود را نشانتان میدهد.

کتاب علی رغم تصور اولیه ای که از آن داشتم فانتزی نیست و در آن خبری از ساتیرها، سانتور ها ، فیری ها و … نیست. مدوسا و مینوتور را صرفا در داستان سرایی نقال‌ها؛ و الهه ها و خدایان را فقط در دعا ها و قسم ها میتوانید پیدا کنید. بنابراین فکر میکنم این داستان بیشتر در دسته ی حماسی قرار میگیرد تا فانتزی.

اینطور که با جست و جو در اینترنت ( بعد از مطالعه ی کتاب) متوجه شدم. ظاهرا این کتاب قسمت اول از یک سه گانه به نام تروا است و متاسفانه ناشر در طرح جلد و اطلاعات کتاب کوچکترین اشاره ای به این موضوع نکرده.البته که داستان در همین قسمت به سرانجام میرسد و این موضوع صدمه ای به تجربه ی شما نخواهد زد.

توضیحات پشت جلد:

سه نفر سرنوشت ملت ها را تغيير مي دهند.

هليکون، شاهزاده جوان درناي، تسخير شده توسط خاطرات تلخ و عذاب آور دوران کودکي. کاهنه آندروماک، با روحيه اي آتشين و استقلال طلب که اقتدار پادشاهان را به چالش مي طلبد.

و آرگوريوس،جنگجوي تنها و منزوي، که فقط فکر انتقام او را به پيش مي برد.

آن ها تروا را شهري مي يابند ويران شده ي کينه و رقابت، و پشت ديوارهاي سر به فلک کشيده ي اين ويرانه دشمنان تشنه به خوني را که چشم به ثروت آن دوخته و نقشه سقوطش را مي کشند.

نویسنده مطلب: Sajjad Reyhani

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.