معرفی کتاب – کتاب کِی

من مهدی عباس زاده هستم و با یک معرفی کتاب دیگه در خدمتتونم.

شما میتونین معرفی فیلم های من رو هم از بخونین.

توی این نوشته ب نقد و بررسی کتاب کِی نوشته دنیل اچ پینک خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین مولفه های زندگی همه ما زمانه. تمام برنامه ریزی های زندگی شخصی و کاری ما با زمان است که معنی پیدا میکند. شاید دلیل اون وابستگی سفر زیستی ما به زمان باشه. هر چه قدر که زمان بیشتری از حضور ما میگذره سنگینی این مفهوم رو بیشتر احساس میکنیم. شاید تا به الان نتونسته باشیم چرخه های واقعی زمان را به خوبی شناخته باشیم و زمان همچنان برای ما یک مفهوم عجیب و ناشناخته باشه. تا اخر این مقاله با ما باشید تا با کمک گرفت از کتاب کِی بیشتر با این مفهوم آشنا بشیم و مفهومش رو بیشتر و درست تر بشناسیم.

کتاب کی نوشته دنیل اچ پینک هست که نویسنده در این کتاب سعی کرده مارو با مفهوم زمان و تاثیراتی که بر روی رفتار و احساسات ما میزاره آشناکنه.

زمان سنجی به مرز کشور ها و اختلاف زمانی بین اون ها ربطی نداره و بیشتر به پیچیدگی dna  و جزئیات مغزمون و ریتم سیاره ای که روی اون داریم زندگی میکنیم ربط داره. هر روز، یکالگوی پنهان در درون خودش داره و هیچ وقت این الگو ثابت نمیمونه. ما همیشه در زمان هایی مثل زمان شروع، زمان میانی و زمان نزدیک به اخر قرار داریم و این زمان ها بر روی کاما تاثیر میزارن.

زندگی ما مجموعه ای از تصمیمان پی در پی در مورد کِی هستند. مثلا کی یک کسب و کار جدید راه بندازیم، کی مسافرت بریم، کی یک برنامه جدید رو به برنامه های خودمون اضافه کنیم و یا حتی کی بخوابیم و کی بیدار بشیم. اما درنهایت ما تصمیمات خود رابراساس شهود خودمون میگیریم.

نقد وبررسی کتاب کِی نوشته دنیل اچ پینک
نقد وبررسی کتاب کِی نوشته دنیل اچ پینک

تو این کتاب نویسنده با استفاده از مجموعه ای از آزمایش های زیست شناسی نشون میده که چطور با استفاده و درک این الگو های پنهان میتونیم جدول زمان بندی ایده عال خودمون رو پیدا کنیم و بسازیم.

داستان کتاب از بررسی روز یعنی زمانی که بیشترین انرژی رو داریم شروع میشه و با معرفی ساعت زیستی بدن و براساس اون به معرفی سه گروه از افرادی که اون هارو با عنوان جغد ها، چکاوک ها و ساییر پرنده ها میپردازه و به اهمیت زمان بندی بر اساس ساعت زیستی و رفتار ما میپردازه.

کتاب بررسی میکنه که چجوری بهره وری یک چکاوک با بهره وری یه جغد رد طول صبح فرق داره و این تفاوت ها چه نکاتی میتونه در پی داشته باشه. در ادامه از اهمیت استراحت در طول روز و خواب نیمروزی و همینطور استراحت های کوتاه بین کاس ها و کار ها میگه. نشون میده با استراحت های کوتاه میشه بهره وری رو تا مقدار خیلی زیادی تغییر داد.

در ادامه وارد سه مرحله اصلی هر اتفاقی یعتی شروع، نقطه میانی و نقطه پایانی میشه و توضیح میده این شروع ها، میانه ها و پایان ها چجوری میتونن این نتیجه هارو عوض کنن و ورق رو برگردونن.

نویسنده در انتهای هر بخش، بخشی با عنوان کتابچه زمان درست کرده که اطلاعات کاربردی برتای حل چالش های زندگی در اختیارمون قرار میده. این کتاب واقعیت هایی در مورد زمان در اختیارمون میزاره که دید مارو نسبت به خیلی چیز ها عوض میکنه. شاید در گذشته نخوابیدن و زیاد کار کردن و استراحت نکردن و مداوم کار کردن نشونه اراده قوی برای رسیدن به موفقیت بوده ولی این کتاب با آزمایش های زیادی که انجام داده نشون میده که خواب نیمروزی و استراحت کردن در طول روز چجوری باعث افزایش راندمان کاریمون میشه.

کتاب رو نشر نوین ترجمه کرده و اسم مترجم هم تیم ترجه نشر نوین درج شده. کتاب خیلی سبک و روون نوشته شده و کمک میکنه که دید تازه ای رو نسبت به زمان داشته باشید. اگه تو اجرای برنامه ریزی هاتون دچار ضعف هستین و نمیتونین اون هارو درست انجام بدین و دچار کم انگیزگی و بی حوصله گی میشین و انرژی تون در طول روز میوفته شابید این کتاب بتونه جواب خیلی از سوال هاتون رو بده و کمکتون کنه.

نویسنده کتاب کی (when)   آقای دنیل اچ پینک در این کتاب سعی کرده اهمیت زمان را به مخاطبان این کتاب نشان دهد. به مخاطبان اهمیت زمان شروع و پایان کارها را نشان دهد و به مخاطبان برای چگونگی شروع کارها مطالب کاربردی بیاموزد. به خوانندگان برای انتخاب یک‌زمان مناسب برای شروع کار کمک کند و در انتهای هر فصل با یک کتابچه ترفندهای زمان خلاصه و نتیجه‌های کاربردی از هر فصل را به ما نشان دهد.
کتاب کِی  216 صفحه دارد که توسط تیم ترجمه نشر نوین ترجمه و توسط انتشارات نشر نوین چاپ و منتشر شده است. این کتاب هم اکنون به چاپ ششم خود رسیده و جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و نیویورک‌تایمز نیز بوده است.

برای مطالعه سایر نقد و بررسی های من به دسته بندی نقد و بررسی کتاب ها مراجعه نمایید.

راستی ! شما اخرین کتابی که خوندین و واستون جذاب بوده چه کتابی بوده ؟!

نویسنده مطلب: Mehdi_Diplomat

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.