چرا حوصله ی کتاب خواندن نداریم؟

سلام. شاید شما هم یکی از افرادی باشید که ظاهرا حوصله ای برای کتاب خواندن ندارند و دائم مسامحه کاری کرده و این روز و ان روز می کنند. کتاب ها در قفسه ی کتابخانه ی شان برای یک بار باز شدن بال بال می زنند و یا اینکه حتی کتابی هم در دست و بالشان نیست.

Photo by Alisa Anton on Unsplash
Photo by Alisa Anton on Unsplash

چرا؟ چرایی این مسئله که بسیاری از ما کتابخوان نیستیم برایم بسیار مهم است و اگر برای شما نیز مهم باشد بهتر است چون اینجا می خواهم به ریشه یابی این مسئله بپردازم.

فرضیه هایی که می شود مطرح کرد:

  • کتاب کاغذی دوست ندارید
  • خواندن دوست ندارید
  • حوصله ی کتاب خواندن ندارید
  • وقت ندارید

کتاب خواندن یک چیز است و خواندن کتاب خوب چیز دیگر. برای شروع پیشنهاد می کنم از کتاب های ساده و روان و یا کتاب های در حوزه ی تخصص خودتان شروع کنید که با آن آشنایی دارید و برایتان راحت تر است. سعی کنید هر روز کتاب بخوانید. قبل از شروع مهم ترین نکته شروع است و بعد از آن امتداد بخشیدن به کتابخوانی.

فواید کتابخوانی

ارتقای سطح دانش عمومی

ارتقای سطح علم نسبت به موضوع یا موضوعات تخصصی

تقویت شعور

تغییر جهان بینی


هر آنچیزی که الان می بینید ممکن است با چیزی که بعد از خواندن ۱۰۰ کتاب اولتان میبینید و تصورتان از محیط اطراف. انسان ها و شخصیت ها متفاوت باشد. احتمالا منطقتان رشد پیدا می کند و همانطور که احتمالا می دانید لازمه ی رشد تغییر است لذا تغییری اساسی در شما پدیدار می شود.

وقتی به کتابخوانی متمایل شوید و شروع به خواندن اولین کتاب کنید وارد دنیای دیگری شده اید. دنیایی که در ان چیز های را به گونه ای می بینید که احتمالا دیگران نمی بینند و به گونه ای فکر می کنید که احتمالا دیگران نه.

سعی کنید تمام زورتان را بزنید که با خود رک و رو راست باشید. کتاب خواندن لازمه ی رشد است. اگر خواهان رشد هستید کتاب بخوانید.

نویسنده مطلب: ادریس رنجبر

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.