کتابهای مورد علاقه‌یِ ما در سال ۲۰۲۰ | مقدمه

ویراستاران مجله‌یِ «نیکیِ بزرگتر» (Greater Good) تامل‌برانگیزترین، کاربردی‌ترین، و الهام‌بخش‌ترین کتابهای علمی سال ۲۰۲۰ را برمیگزینند.

نویسنده: گروه ویراستاران مجله‌یِ «نیکیِ بزرگتر»

۱۰ دسامبر ۲۰۲۰، مجله‌یِ نیکیِ بزرگتر، دانشگاه برکلی، کالیفرنیا

ترجمه‌شده توسط گروه علمی حکمت زندگی

توضیح حکمتِ زندگی: قبلاً سلسله یادداشتهایی را که به معرفی کتابهای برگزیده‌ی سال ۲۰۲۱ از دیدگاه مجله‌یِ نیکی بزرگتر اختصاص داشت در همین صفحه منتشر کردیم. با توجه به استقبال مخاطبین گرامی و اهمیت معرفی کتابهای ارزشمندِ حوزه‌یِ به‌روزی، بر آن شدیم که مقالاتی را که مجله‌یِ نیکی بزرگتر در سالهای قبلتر نیز در معرفی کتابهای هر سال منتشر کرده است ترجمه و نشر دهیم. آن‌چه در ادامه می‌آید به معرفی کتابهای سال ۲۰۲۰ اختصاص دارد.

امسال ـــ در بحبوحه‌یِ همه‌گیری کرونا، رکود اقتصادی، لفاظیهای سیاسی تفرقه‌افکنانه، خشونت بی‌وقفه علیه سیاه‌پوستان، و بلایای زیست‌محیطی ـــ سال سختی بوده است.

شاید به همین دلیل است که برخی از کتابهای مورد علاقه‌یِ ما در سال ۲۰۲۰ کتابهایی اند که به ما دلیلی برای امیدوار بودن عرضه میکنند. زیست‌شناسان تکاملی، مورخان، و روان‌شناسان همگی دیدگاههای خود را در مورد نیکی انسان در این سال در میان گذاشتند، [و] نشان دادند که چگونه ما به شکل شگفت‌انگیزی در مقابل یکدیگر مهربان، شرافتمند، و صمیمی هستیم. ما آموختیم که چگونه میتوان نوع‌دوستی را عالماًعامداً پرورش داد و چگونه میتوان از قدرت جمعی برای ایجاد تغییر مثبت در جامعه استفاده کرد. اینها تماماً خبرهای خوش اند.

اما در کنار امید داشتن، ما میبایست دست به اقدام هم بزنیم. بدین منظور، کتابهای مورد علاقه‌یِ ما بر چگونگی افزایش خودشناسی و شجاعت اخلاقی تمرکز دارند. اگر میخواهیم با یکدیگر برای آینده‌ای بهتر، عاری از نژادپرستی، تغییرات اقلیمی، و تفرقه‌های شدید سیاسی تلاش کنیم، باید خرد خود را افزایش دهیم، تعصبات خود را بشناسیم و بهتر از خود مراقبت کنیم، در این صورت انرژی لازم را داریم که [خود آن] عوامل تغییری باشیم که میخواهیم باشیم.

بنابراین، اگر به دنبال راههایی برای افزایش به‌روزی خود، دفاع از آن‌چه به آن اعتقاد دارید، پذیرفتن سرشت مشترک‌ انسانی‌مان و یافتن دلیلی برای امید به آینده‌ای بهتر اید، نیازی نیست سراغ چیزی فراتر از این مجموعه کتابهای عالی بروید…

این کتابها طی مطالب بعدی در روزهای آینده معرفی خواهند شد ــــــ حکمت زندگی.

نویسنده مطلب: مؤسسه‌ی حکمت زندگی

منبع مطلب

محبوب ترین کتاب های چاپی

مجموعه ای از پرفروش ترین کتاب های چاپی را اینجا ببینید و با تخفیف ویژه خریداری کنید👇

مشاهده و خرید
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.